15,5 millió forintért már kapható a Camaro

Chevrolet Camaro
Vágólapra másolva!
Ötöt már el is adtak a 432 lóerős V8-assal hajtott különleges megjelenésű amerikai izomautóból. Kisugárzásával és árával kevés konkurens versenyezhet.
Vágólapra másolva!

Forrás: Chevrolet
Hivatalosan is kapható hazánkban az egyik legendás amerikai izomautó
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)

45 évvel ezelőtt, 1966-ban mutatta be a Chevrolet az első Camarót, ami mindössze két évig volt kapható ezzel a karosszériával. Négy "sikeres" Camaro-nemzedék után a cég úgy döntött, hogy 2002-ben leállítják a gyártást, a legendás izomautó hét évig eltűnt az amerikai piacról. 2009-ben mégis visszatértek a hagyományokhoz, és az első generáció mintájára megalkották az ötödik generációt, ami azóta sikert sikerre halmoz, elsőként hivatalosan is betört Európába, sőt eljutott hazánkba is.

Bár korábban már a Chrysler csoport megjelent Magyarországon, sőt már Corvette-et is lehetette vásárolni, a tipikus amerikai izomautók közül hivatalosan a Camaro ért el először hazánkba. A Dodge Charger és a Ford Mustang érkezésére még várni kell.

Fotó: Tuba Zoltán [origo]
Ötöt már el is adtak belőle, ezért olyan nincs, amelyet ki lehetne próbálni

Elsősorban különleges formavilága miatt lehet népszerű az új Camaro, amelyből kettőt már úgy eladtak hazánkban, hogy az ügyfél csak fényképről látta.

Fotó: Tuba Zoltán [origo]
20 colos alufelnik járnak hozzá alapban

Csak a legjobb felszereltséggel és a nagyobb, 6,2 literes, V8-as motorral lehet megvenni a Camarót, a kupé induló ára 15,5 millió. Ezzel a retro stílusú izomautó egy külön kategóriát teremt, hiszen 432 lóerős teljesítménnyel nincs még másik sportautó, amely ilyen olcsón elérhető. Ráadásul a Camaróban már alapáron benne van szinte minden extra, felárat csak a fényezésért, más alufelniért, más szín-összeállítású belsőért kérnek. Természetesen a kabrió és az automata változatok is drágábbak.

Fotó: Tuba Zoltán [origo]
A kormány és néhány kapcsoló régi ismerős, de a belső mégis egyedi

Széria a hat légzsák, az ABS, a kipörgésgátló, a menetstabilizáló, de a kényelmi extrák között alapáron benne vannak az elektromos mozgatású és fűthető bőrülések, a klímaberendezés, a tempomat, a 245 wattos Boston Acoustics hifi, és még a Head Up Display is. Alapvetően négyszemélyes, de a hátsó ülés kipróbálása után inkább 2+2-esnek mondanánk. Az utastér és a műszerfal kialakítása egyrészről egyedi, másrészről felfedezhetők benne olyan, a mostani Opelekből és Chevrolet-kből ismerős kezelőszervek, mint a kormány, indexkar vagy a világításkapcsoló. A csomagtartó 384 literes, ami nagyjából egy mai jobb kompakt autó csomagtartóméretével azonos, de a nyílás kicsi. Ezek azonban csak lényegtelen szempontok, hiszen egy ilyen izomautónak a menetteljesítményeivel és a motorhangjával kell bizonyítania.

Fotó: Tuba Zoltán [origo]
Hátra csak alacsonyak üljenek, mivel a fejtér kevés, és a vállfatartó veszélyesen közel van a fejhez

Az európai változatot a Nürburgringen fejlesztették, a módosított futómű annyira jól sikerült, hogy a 2012-es évtől állítólag az amerikai változatokba is ezt építik bele. A Camaro ZL1 egyébként 7:41-es kört hasított a legendás Nordschleifén, ami azt jelenti, hogy jobb időt ment, mint a Corvette Z06-os. Ez nem is meglepő, ugyanis ebben a változatban már egy kompresszoros motor dolgozik, 550 lóerővel.

A Camaro ZL1 nürburgringi köre, ebből ki volt véve a leszabályozás

Hogy a Camaro ne csak őrült izomautóként kerüljön be a köztudatba, a Chevrolet négyféle vezetési módot talált ki hozzá: az elsőben be van kapcsolva minden vezetősegéd elektronika, a másodikban már ki van kapcsolva a kipörgésgátló, a harmadikban már a rajtautomatikát is lehet használni, míg az utolsó verzióban ki van kapcsolva minden. Éppen ezért ennek a használatát csak professzionális autóvezetőknek, versenyzőknek ajánlják.

Fotó: Tuba Zoltán [origo]
A V8-as blokk is régi ismerős, elsősorban a Corvette-ből

Európába csak a 6,2 literes V8-as (Corvette-ből ismerős) motorral szerelt változatokat hozzák, amelyek közül a kézi váltós 432 lóerő (LS3), az automata 405 lóerő (L99) leadására képes. Mindkét váltó hatfokozatú, de a manuálisnál 569, az automatánál 556 Nm felett rendelkezhetünk. A hátsókerék-hajtású Camaro százra 5,2 másodperc alatt gyorsul fel, ha a kupé változatról beszélünk, illetve 5,4 alatt a kabrió esetében. Az automata változat teljesítménye 405 lóerő, nyomatéka 556 Nm. a kabriónál mindkét érték 0,2 másodperccel több, de az összes Camaro végsebessége 250 km/óra.

A Camaro egyike azon sportautóknak, amelynek az automata változata kevesebbet fogyaszt a manuálisnál. Az L99 nevű "gyengébb" 405 lóerős blokk ugyanis automatikusan lekapcsol négyet a nyolc henger közül, ha a kis terhelés megengedi a takarékoskodást. Ezért a kéziváltósnál kombinált fogyasztása 14,1 l/100 km, míg az automatáé egy literrel kevesebb.

Fotó: Tuba Zoltán [origo]
A hifi és a klíma kezelője összenőtt, alatta a sportautóknál elmaradhatatlan műszerek:
olajnyomás és olajhőmérséklet, vízhőfok és töltés

Hivatalosan most indult el az értékesítés, de aki most megrendeli, az is csak áprilisban juthat hozzá. Az importőr évi tíz Camaro eladását tűzte ki célul, de mivel három hét alatt már elkelt öt, illetve további megrendelések is folyamatban vannak, ezért ezt bizonyára sikerül alaposan túlszárnyalni. Érdekességként érdemes megjegyezni, hogy a Camaro amerikai változata hasonló felszereltséggel, de rosszabb futóművel 35450 dollárba kerül az Egyesült Államokban, ami átszámítva körülbelül 8 millió forint. Ugyanez az eltérés az európai és az amerikai árak között más márkáknál is megfigyelhető.