A Volkswagen R-modelljeit kifejlesztő részleg vezetője szerint a dízelmotorok jelenthetik a jövőt.

Ahogy az Opelnek az OPC, a Fordnak a Team RS, a Volkswagennek is van egy külön sportmodellek kifejlesztésére szakosodott alcége, ez a Volkswagen R GmbH. Eddig két modellel büszkélkedhettek, a 265 lóerős, összkerékhajtású Golf R-rel és a 270 lóerős elsőkerék-hajtású Scirocco R-rel. A lista hamarosan bővülhet.

Fotó: Tuba Zoltán [origo]
A Volkswagen Golf R tesztjét itt találja!

Ulrich Riestenpatt gt. Richter, az R-részleg vezetője a Los Angeles-i Autószalonon megjegyezte, hogy a sportmodelleknek biztos a helyzete a Volkswagenen belül, így nem lepődne meg, ha a közeljövőben egy Passat R, vagy akár egy Beetle R-változat kifejlesztése is zöld utat kapna az anyagyártól.

Sőt, Richter még ennél is messzebbre ment, szerinte a jövőt a dízelmotor és a négykerékhajtás jelenti. Richter szerint a hibrid-hajtásnak is meg van a maga helye (a Detroit-i Autószalonon bemutatkozik a hibrid Jetta), de azt az üzemanyag-megtakarítást, amit egy hibrid elér, azt súlycsökkentéssel meg lehet oldani: "Ugyanazt a hatékonyságot 100 kg elhagyásával is elérhető."

Fotó: Tuba Zoltán [origo]

Richter elismeri, hogy jelenleg a kompozit (szénszálas) anyagok használta túl drága, de addig is az alumínium nagyobb felhasználása jelenthet megoldást, amelyet már használnak is a cégek.

Richter szerint egy nagyteljesítményű turbódízel erőforrás használata is megoldás a problémára, hiszen egy ilyen motor egyszerre lehet garancia az élvezetes teljesítményre és az alacsony fogyasztásra. A cégvezető egyébként azért volt jelen a Los Angeles-i Autószalon, mert jövőre a Golf R-rel betörnek az amerikai piacra.