Végre egy sportos Toyota - GT 86-bemutató

A Tokiói Autószalon leplezik le a boxermotoros, hátsókerekes, 200 lovas GT 86-ot. Jövő nyáron már nálunk is kapható lesz a Toyota legújabb sportautója.

Forrás: Toyota
A GT 86-ot a Subaruval közösen fejlesztette a Toyota
(Még több kép a galériában, kattintson a képre!)

Hivatalosan november 30-án, a Tokiói Autószalon rántják le a leplet a Toyota legújabb sportautójáról, amit Európában GT 86-nak hívnak majd. Az eddig FT-86 kódnéven fejlesztett modellről már elég sok adat, kép és videó is napvilágot látott, ám pontos műszaki adatokat csak most tett közzé a gyár. A 2+2 üléses, hátsókerék-meghajtású sportkocsit a Subaruval közösen fejlesztette a Toyota, így nem is meglepő, hogy az autó elejében egy 1998 köbcentis, boxermotort találni 200 lóerővel és 205 newtonméteres nyomatékkal. Előbbi értéket 7000-es fordulaton adja le az erőforrás, míg a nyomatékcsúcsát 6600-nál éri el.

Forrás: Toyota
Egyedülálló technikai megoldás a boxermotor és a hátsókerék-hajtás

A négyhengeres boxermotor a Subaru saját fejlesztése, ám rá épített hengerenkénti közvetlen befecskendezés már a Toyota munkája: D-4S nevű rendszer meglehetősen magas, 12,5:1 sűrítési aránnyal működik és a gyár szerint az a legnagyobb előnye, hogy széles fordulatszám-tartományban növeli a teljesítményt és a nyomatékot, miközben nem fokozza a fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást. Alapesetben hatfokozatú kéziváltót kap GT-86, de felárért hatfokozatú automata is rendelhető, ez utóbbi esetében a kormányon lévő pillangókapcsolókkal is lehet váltani.

Forrás: Toyota
Szánszálas betéteket, sportüléseket és alupedálokat találni az utastérben

4240 mm-es hosszával, 1285 mm-es magasságával és 2570 mm-es tengelytávolságával a Toyota állítása szerint a GT 86 a világ legkompaktabb építésű négyüléses sportkocsija. A méreten túl, egy sportautónál nem elhanyagolható szempont a súlypont, ám ezen a téren sincs szégyenkeznivalója a Toyotának: az alacsonyan beépített és hátratolt motornak köszönhetően 53:47 arányú tömegelosztást sikerült elérni és az sem mellékes adat, hogy a vezető csípőpontja alacsonyabban van, mint eddig bármelyik Toyota-modellben; a GT 86 ultra-alacsony tömegközéppontja mindössze 460 mm.

Nézze meg a GT 86-ot mozgás közben is!

A futómű elöl MacPherson rendszerű, míg hátul kettős lengőkaros megoldást alkalmaztak, a kerekek mérete alapesetben 17 col, de felárért ennél nagyobb felnigarnitúra is rendelhető. A hátsó kerekekre jutó nyomatékot részlegesen önzáró differenciálmű osztja el, de az élvezetes vezetést kedvéért áthangolták az ABS-t és a VSC nevű menetstabilizátort, amit igény szerint ki is lehet iktatni. A GT 86 forgalmazása jövő nyáron kezdődik Európában.