Egy különleges formájú és technikájú szabadidő-autóval lepte meg a Tokiói Autószalon közönségét a Volkswagen: a Cross Cupé ugyan még csak tanulmány, de a külseje sokat elárul arról, hogy milyen stílusú autókra számíthatunk a Volkswagentől a közeljövőben. A jelenkor divatjának megfelelően a Cross Cupé hatalmas kerékjárati íveket és felniket kapott, de a robusztus felépítés csak az övvonalig tart, mert efölött akár egy Golf is lehetne a formája alapján.
Érdekes technikai megoldást alkalmaztak a Cross Cupé összkerékmeghajtásánál: az első kerekeket egy 148 lóerős benzines turbómotor és egy 54 lóerős elektromos motor is hajtja, míg a hátsó kerekek meghajtásáról egy - a hátsó tengely fölé épített - 114 lóerős elektromos motor gondoskodik. Ezzel a megoldással megspórolták a kardántengelyt, amelynek helyére akkumulátorokat építettek. A Volkswagen állítása szerint a konnektorról is tölthető Cross Cupé átlagfogyasztása mindössze 2,7 liter 100 kilométerenként, és akár 40 kilométer is megtehető csak elektromos hajtással.
4348 mm-es hosszával a Cross Cupé pont a Tiguan és a Golf közé esik, bár ez utóbbinál 52 mm-rel hosszabb a tengelytávolsága. Nem elhanyagolható részlet, hogy ez az első modell, amely megkapta a Volkswagen vadonatúj, rugalmasan változtatható méretű MQB padlólemezét, amelyre számos később megjelenő autó is épülni fog, a következő Golftól kezdve egészen az Audi TT-ig.