Egy hét haladékot kapott a Saab

saab
Vágólapra másolva!
Úgy néz ki, hogy hamarosan tényleg pont kerül a Saab ügyére. Egy hetet kaptak arra, hogy hiteles mentési tervet dolgozzanak ki, különben elkezdődik a felszámolás.
Vágólapra másolva!

Ultimátumot kapott a Saab, kevesebb mint egy hetük van arra, hogy egy hiteles, valóban életképes mentési tervet dolgozzanak ki, vagy elkerülhetetlen lesz a felszámolás.

A Saab gyakorlatilag évek óta anyagi gondokkal küzd, a helyzetét az sem oldotta meg, hogy a Spyker megvásárolta a General Motorstól. Az utóbbi egy év is a csőd közeli helyzetről szólt, de folyamatosan érkeztek olyan biztató hírek, amelyek a gyártó megmentéséről szóltak.

A legutóbbi verzió szerint a kínai Youngman és a Pang Da vásárolta volna meg a Saabot 100 millió euróért, de a korábbi tulajdonos General Motors (GM) mindent elkövet, hogy megvétózza ezt a megállapodást. Az amerikaiakat az zavarja, az üzlettel a kínaiak hozzájutnának a GM fejlesztéseihez. Elsősorban a GM tulajdonában lévő Opelt érintené érzékenyen ez az üzlet, mivel a Saab 9-5-ös Opel Insignia alapokon nyugszik. Az amerikai cég már azzal is fenyegetőzött, hogy leállítja a technológiák, illetve autóalkatrészek szállítását, ha a Saabot kínai befektetőknek adják el.

A Saab szóvivője azonban továbbra is a kínai megoldást tartja a legjobbnak, szerinte még mindig van 5-6 napjuk a megegyezésre. A háttérben állítólag a kínai Zhejiang Youngman Lotus Automobile, és egy eddig ismeretlen kínai bankkal is folynak a tárgyalások, de már nincs sok idejük a csődvédelem ugyanis december 21-én lejár le.

Az idő azonban szép lassan elfogy, a Saab már nem csak a beszállítóknak tartozik, hanem a 3700 alkalmazott novemberi bérét sem tudta kifizetni, ezért a szakszervezet már a bírósághoz fordult. A termelést a trollhattani gyárban már áprilisban leállították.

A céget tulajdonló Swan (korábban Spyker) vezérigazgatója szerint minden van egy B terv. Csak ez mentheti meg a Saabot, de ebben már nagyon kevesen bíznak.