"Egy olcsó márka ötlete egy ideje már napirenden van a Volkswagennél" - nyilatkozta a Der Spiegel német lapnak a Volkswagen szóvivője, Eric Felber. "De döntés még nem született."
A Volkswagen-csoport arra használhatná az új márkát, hogy növelje az eladásait egyes ázsiai, indiai és dél-amerikai országokban, továbbá Kelet-Európában, a balti országokban és Afrikában.
Az egyik forgatókönyv szerint a Kínának fejlesztett, hamarosan bemutatandó Santana-utód lehetne az új márka kínálatának a gerince. Ez a kocsi az olcsó, fronthajtású modellek számára készített padlólemezen nyugszik, hasonlóan az új Seat Toledóhoz és Skoda Rapidhoz.
A brazil piacra fejlesztett Volkswagen Gol
A német Autobild szerint három modellt terveznek a márkának: az olcsó szedán 6000, a kombi 7000, az egyterű pedig 8000 euróba kerülne, a gyártásuk helye pedig Kína vagy India lehetne. Azonban az is elképzelhető, hogy Európában egy ferdehátú, kompakt modellt is bemutatnának. Minden modell korszerű, Euro6-os károsanyag-kibocsátási szabványnak megfelelő motorokat kapna, inkább a felszereltségen és a belső anyaghasználaton spórolnának. A lap szerint a 4-4,2 méteres kocsik csak nagyon szerény alapfelszereltséggel (négy légzsák, ABS) kerülnének ennyibe, de az extralistáról még számos extrát, például légkondicionálót is lehetne beléjük rendelni.
Az új modellek állítólag szögletes, dobozszerű karosszériát kapnak majd, mert ezeket a lemezeket állítólag feleannyiszor kell majd préselni, mint az új Golf lemezeit. Az új márka első típusai 2014 végén jelenhetnek meg a kereskedésekben.