Új Dacia egyterű és Ferrari Enzo - 2012 autós újdonságai, 1. rész

Dacia Lodgy
Vágólapra másolva!
Idén is rengeteg új modellt mutatnak be az autógyárak. Bemutatkozik a hetedik Volkswagen Golf technikájára épülő Audi A3, a Ferrari Enzo utódja, és a Dacia első buszlimuzinja is. A 2012-es újdonságokat bemutató cikksorozatunk első részében az Alfa Romeótól a Mazdáig vesszük végig a gyártókat.
Vágólapra másolva!

Alfa Romeo

Forrás: Alfa Romeo
A történelem első kéthengeres Alfája lesz a Mito Twinair. A DNA-kapcsolóval 110 és 145 Nm között lehet majd variálni a 0,9 literes turbómotor nyomatékát

Idén nem sok újdonság várható az Alfa Romeótól: a Giulietta megkapja a feláras, dupla kuplungos robotizált váltót, a Mito pedig rendelhető lesz a 0,9 literes, kéthengeres Twinair turbómotorral és az 1,25 literes dízelmotorral. Mindkét erőforrás 85 lóerős, előbbi 98, utóbbi 90 gramm szén-dioxodot bocsát ki kilométerenként. 2013-ban jön majd az igazi modelldömping a 4C sportkupéval és a kompakt szabadidő-autóval.

Audi

Forrás: Audi
Az új Audi A3-ból szedán is lesz, ami ráadásul Győrban készül majd

Az Audi szinte minden kategóriában megjelentet valami új, vagy frissített modellt 2012-ben. Az A1 háza táján az ötajtós Sportback érkezése lesz a legfontosabb, ami ötszemélyes lesz, ellentétben a már piacon lévő négyüléses háromajtós változattal. Az év második felétől lesz kapható a legdurvább A1, a 256 lóerős Quattro, de csak 333 darabot gyártanak belőle. Egyértelmű, hogy a nyáron érkező vadonatúj A3-as lesz a legfontosabb Audi-újdonság 2012-ben, ami az új VW Golf technikáját is előre fogja vetíteni, de az Audiban több alumíniumot használnak fel a futóműben, és a belső tér is jobb minőségű lesz. Várhatóan már a márciusi Genfi Autószalonon bemutatják, elsőként a háromajtós és év végén az ötajtós jön, a győri gyártású szedán és a kabrió egy-két évvel később jöhet. Már télen itt lesz a ráncfelvarráson átesett A4 és a Q3 szabadidő-autó, tavasszal pedig az modellfrissítés utáni RS5-öt, és az azonos technikájú (4,2-es, szívó V8-as 450 lóerővel) RS4 Avantot is bemutatják. Érkezik még az A6 Allroad Quattro, a hibrid A6 és A8 (kétliteres TFSI motorral), és az Audi S6 és S7, utóbbiakban az S8-ból ismert négyliteres biturbó V8-as dolgozik majd 420 lóerőre fojtott teljesítménnyel és 550 Nm-es nyomatékkal. Év végétől állítólag kapható lesz az elektromos R8, az e-tron, 313 lóerős teljesítménnyel és nagyjából 150 ezer eurós (45 millió forintos) vételárral.

BMW

Forrás: BMW
A BMW Gran Coupé nem más, mint a 6-os kupé kettővel több ajtóval

A BMW legfontosabb újdonsága az októberben bemutatott, hamarosan a szalonokba érkező új 3-as lesz. Megnövelt helykínálat, 5-ösre hasonlító külső, több vezetéssegítő-rendszer, korszerűbb és takarékosabb motorok jellemzik az akár hibridként is megvásárolható F30-as kódnevű új generációt. A legtakarékosabb változat, a 320d ED csak 4,1 litert fogyaszt átlagosan, de ez is nyolc másodperc alatt százon van, és 230 km/óra a végsebessége. Sokak bánatára kerültek a kínálatból a gyönyörű hangú szívó hathengeresek, helyettük nyomatékosabb négyhengeres turbómotorok érkeztek. Várhatóan év végén a kombi és kicsivel később a ferdehátú GT is megjelenik, a kupéra és a kabrióra sem kell majd sokat várni. A BMW 2012-ben még bemutatja a háromajtós 1-est, és a hibrid 5-öst, az év második felében pedig a Mercedes CLS és az Audi A7 babérjaira pályázó négyajtós 6-os (Gran Coupé) is megérkezik, akárcsak az M5 technikájára épülő 560 lóerős M6-os. Év végére időzítik az X6-os, valamint a 7-es modellfrissítését.

Chevrolet

Forrás: Chevrolet
Camarós hátsó lámpákat kapott az Opel Insigniára épülő középkategóriás Malibu

A Chevrolet nagy durranása az Epicát váltó új világautó, a magyar szalonokba márciusban érkező Malibu lesz. Az Opel Insignia technikáját használó középkategóriás modell várhatóan a kétliteres, 164 lóerős dízelmotorral lesz népszerű flottás autó, a 169 lóerős 2,4-es négyhengeres benzines magasabb adóterhei és fogyasztása miatt kisebb sikerre számíthat. Az automata váltóval is rendelhető Malibu hátsó lábtere nagynak ígérkezik, mert az autó tengelytávja 2737 mm, a karosszéria hossza még ismeretlen, nagyjából 4,8 méter körüli lehet. Nyáron jön még a Cruze harmadik karosszériaváltozata, a kombi, egy enyhe modellfrissítéssel összekötve. Ennek során a belső tér anyaghasználatán javítanak majd, kicsit kozmetikáznak a külsőn, és átdolgozzák a kétliteres dízelmotort is. A Colorado pickup és a hatótáv-növelő benzinmotorral ellátott elektromos Volt magyarországi piaci bevezetése még nem biztos.

Citroën

Forrás: Citroën
A C4 Aircross már a második Mitsubishi SUV, amiből Citroën lett, de ebben a dízelmotor is japán

A Márciusi Genfi Autószalonon mutatkozik be - egyelőre még tanulmányként - a DS1, ami 3,6 méteres hosszával és luxuskivitelű belsejével a Fiat 500-asnak lesz a konkurenciája. Műszakilag már a következő C1-esre épül, de csak 2013-tól lehet majd megvásárolni. Jövőre viszont már a szalonokban lesz a DS5, ami egy magas építésű, kombi-ferdehátú középkategóriás modell. Csak a C5 hidropneumatikus rugózása hiányzik belőle, mivel az acélrugós C4 technikájára épül. A DS5 a hagyományos benzines és dízelmotorok mellett alacsony emissziójú hibrid hajtással is elérhető, ennek különlegessége a 4x4 hajtás, és az, hogy nem benzines, hanem dízelmotor jár a villanymotor mellé. Ősszel érkezhet meg Magyarországra a cég legkisebb szabadidő-autója, a Mitsubishi ASX-re épülő C4 Aircross, a japánok zseniális, változó szelepvezérlésű 1,8-as dízelmotorjával.

Dacia

Forrás: Dacia
A Lodgy házon belüli konkurenciát jelent majd a Logan MCV-nek

Év közepén várható a Logdy egyterű bevezetése, ami a Logan MCV mellett a piac legolcsóbb hétüléses autója lesz. Technikája nem különbözik a többi Daciáétól, ellenben az Alain Prosték vezette versenyváltozattal, amit a szériaautónál jóval hamarabb mutattak be. 2012-ben még átesik egy modellfrissítésen a Dacia ferdehátú kompakt modellje, a Sandero.

A cikk nem ért véget. Lapozzon a második oldalra!