Hibrid hajtást kapott az új Honda NSX

Vágólapra másolva!
A Detroiti Autószalonon Acura-logóval mutatkozott be az új, hibrid Honda NSX. A bő 400 lóerős, hibrid hajtású tanulmányból három éven belül elkészül a szériaváltozat.
Vágólapra másolva!

Hosszú bizonytalanságnak vetett véget a Detroiti Autószalon, most már biztos, hogy elkészül az utódja a Honda legendás sportkocsijának. Az NSX-szel kapcsolatban évekig ment a kötélhúzás, hol az tűnt biztosnak, hogy elkészül, hol az, hogy nincs rá pénz, jelen állás szerint azonban három éven belül végre piacra kerül a szériamodell.

Forrás: Acura

Detroitban Acuraként mutatkozott be a tanulmányautó, ami nem véletlen: a Honda azt tervezi, hogy Amerikában működő fejlesztési központja készíti el a végleges változatot, amelyet egy ohiói üzemből exportálnak majd a világ összes országába.

Formailag egy abszolút modern, látványos szupersportkocsit tisztelhetünk az új NSX-ben, de a karakteres vonások hiányoznak belőle. az az ember érzése, hogy mintha már látta volna valahol ezt a formát. Egyelőre annyit lehet tudni a motorról, hogy az eredeti NSX-hez hasonlóan középre épített, szívó V6-os motorral készül, az eredetilg tervezett V10-est emissziós okokból elvetették. A hajtáslánc az NSX-szel egyszerre leleplezett Acura MDX szabadidő-autóban rendszerével szoros rokonságban áll, de a sportautóba pont fordítva építik be: a benzinmotor a hátsó kerekeket hajtja, míg egy-egy villanymotor az elsőket. Az MDX-ben a közvetlen befecskendezéses, új generációs VTEC szelepvezérlésű V6-os 310 lóerős, az NSX-ben természetesen még erősebb lehet. Mindkét modellben a Honda első sajtát fejlesztésű duplakuplungos váltója teljesít szolgálatot.

A Super Handling All Wheel Drive összkerékhajtási rendszer új változatában nincs mechanikus kapcsolat az első és a hátsó tengely között. Három villanymotort vonnak be a hajtásba: egy 40 lóerőset a dupla kuplungos váltóval építenek egybe, ezek a hátsó tengelyt hajtják. További egy-egy 27 lóerős villanymotor az első kerekek mellé kerül, javítva a kanyarstabilitást és a kezelhetőséget, mert velük oldalanként könnyen lehet variálni az első kerekekre jutó nyomaték nagyságát. Egyelőre csak annyit árultak el a menetteljesítményekről, hogy 0-100 km/órára kevesebb, mint öt másodperc alatt gyorsul fel.

Forrás: Acura

Egyelőre nincs hír a rendszer összteljesítményéről, az MDX-ből kiindulva biztos, hogy több mint 400 lóerős lesz az autó. Az NSX építéséhez könnyűsúlyú anyagokat használnak fel, utasteréről nem hoztak nyilvánosságra fotót.