Önhordó karosszériát kapott az új Nissan Pathfinder

A hétszemélyes szabadidő-autó vezethetőségére, fogyasztására és kényelmére bizonyára jó hatással lesz a változás, de valószínűleg kevésbe lesz jó terepjáró. Bemutatkozott Detroitban az elektromos NV200 is.

Forrás: Nissan

Az új Nissan Pathfinder tanulmányautó az elkövetkező két évben várhatóan megjelenő húsz új, vagy áttervezett modell egyike Amerikában. Bár a Pathfinder modellnév közös az európai rokonnal, ez az új modell kifejezetten az amerikai piac számára lett kifejlesztve, és a Nissan nem tervezi az európai bevezetését. A tanulmányautó láthatóan már nagyon közel áll a sorozatgyártáshoz, 2012 végén az észak-amerikai kereskedőknél meg is jelenik az új modell. Határozott irányváltással a formatervezők a szögletes helyett lágy ívekkel megrajzolt karosszériát álmodtak az autónak, így jobban elkülönül a Navarától.

Forrás: Nissan

A Pathfinderben a rugalmasan alakítható három üléssor hét utasnak ad majd helyet, a Nissan szerint mind a háromnál kiemelkedően nagy lábtéret kínál az autó. Motorházteteje alatt egy V6-os benzinmotor és a következő generációjú fokozatmentes automataváltó (CVT) csatlakozik. Gyári becslések szerint a vegyes ciklusban 25 százalékkal jobbak az adatai, mint a korábbi V6-os változatnak, pedig most sem maradt ki a négykerék-meghajtás.Bár a Pathfinder modellnév közös az európai rokonnal, ez az új modell kifejezetten az amerikai piac számára lett kifejlesztve, és a Nissan nem tervezi az európai bevezetését.

Forrás: Nissan

A másik újdonság a Nissan NV200 kishaszonjármű elektromos változata volt. Akkumulátor-kapacitása nagyjából olyan hatótávolság elérését teszi lehetővé, mint a Nissan Leafé (160 km), hasznos teherbírása és raktér-térfogata pedig a jelenlegi NV200 szintjén van. Formaterve a jelenlegi sorozatgyártású NV200-én alapul, ehhez adódnak hozzá az úttörő Nissan Leaf vizuális megkülönböztető jegyei. A széles motorházon a töltő csatlakozó középen helyezkedik el. A Nissan e-NV200 hajtásláncának fő részegységei megegyeznek az innovatív Nissan Leafével.

Forrás: Nissan

A zajmentes, zéró-emissziós teljesítményt egy 48 modulból álló lítium-ion akkumulátor, valamint a gyors reagálású 80 kW teljesítményű, váltóáramú szinkronmotor biztosítja, melynek nyomatéka 280 Nm. Az első üzemi próba 2011 nyarán kezdődött a Japán Postánál, amely csomagkiszállításra használta az autót Yokohamában. További tesztek kezdődtek az elmúlt hónapban Londonban a FedEx-nél. Az ezekről érkező visszajelzések segítik a Nissant, hogy a pontosan meghatározott üzemeltetői igényeknek megfelelően alakíthassa ki a jövő akkumulátoros hajtású kishaszonjárműveit.