Detroitban a jövő Tata Nanója

2012.01.16. 11:14

A piac legolcsóbb elektromos miniautója lehetne a Detroiti Autószalonon bemutatott Tata eMO EV tanulmány.

A világ legolcsóbb autójának szánt Nano miniautóval - ha nem is döntött eladási rekordokat - de megmozgatta az autóipart az indiai ipari konszern, a Tata. A helyi közlekedést uraló kétkerekűek ellenfelének szánt egyszerű felépítésű apróság jövőjét talán a Detroiti Autószalonon, a Michelin Challenge Design standján bemutatott eMO EV tanulmány jelentheti. A Michelin pályázatára olyan autókkal lehetett jelentkezni, amelyek teljesítik a megvalósíthatóság feltételeit, 2-10 embert képesek szállítani, és amelyek jól ki tudnák elégíteni egy nagyváros autóvókkal szemben támasztott igényeit 2046-ban.

Hozzátartozik az igazsághoz, hogy az autót nem a Tata autógyártó részlege, hanem a mérnöki szolgáltatásokat kínáló Tata Technologies készítette, ráadásul ez volt az első autó, amin valaha dolgoztak. A Tata Technologies 300 mérnököt foglalkoztat a világ négy pontján (India, Nagy-Britannia, Németország, Egyesült Államok) lévő tervezőstúdióiban, és műszaki termékek tervezéséhez nyújtanak segítséget.

Warren Harris, a Tata Technologies vezetője elmondta, "az eMO projekt szimbolizálja az indiai autóipari mérnökség korszakának eljövetelét." Warren szerint az újdonságot elsősorban a mérnöki kihívás hívta életre, egyelőre nem tervezik a sorozatgyártását, de ha egy autógyártó lát benne fantáziát, hajlandóak lennének az együttműködésre.

Forrás: Tata
Még több kép a galériában. Kattintson a képre!

A futurisztikus, B-oszlop nélküli, egymással szembe nyíló ajtókkal rendelkező miniautó kettős elektromotorja az első kerekeket hajtja. Levegővel hűtött 18,4 kW-os, nagy kapacitású akkumulátora segítségével egyetlen töltéssel akár 160 kilométert is megtehet, persze nem a 105 km/h-ás végsebességgel.

 

 

Nem csupán technikája, külső-belső formaterve is túlmutat a Nanón, persze az ár is közel tízszeres, 20 ezer dollárnál olcsóbban nem lehetne forgalmazni. Még így is sok helyen spóroltak a tervezéskor, hagyományos csomagtartót például nem alakítottak ki, viszont a hátsó ülések ülőlapját visszafelé fel lehet hajtani, akárcsak a Honda Jazz-ben.

KAPCSOLÓDÓ CIKK