Szégyelli, hogy Passat - Volkswagen CC-menetpróba

Volkswagen Passat CC, VW, menetpróba
Vágólapra másolva!
Gazdagabb vevőköre el akart különülni a mezei passatosoktól, ezért a Volkswagen Passat CC-t a modellfrissítés után már csak CC-nek hívják. A négyajtós kupé egyébként alig változott, új lámpákat, hűtőmaszkot, asszisztensrendszereket és több hangszigetelést kapott.
Vágólapra másolva!

Forrás: Gulyás Péter [origo]
Az átrajzolt orr-részről és a szélvédőkameráról könnyen felismerhető a frissített CC
(Még több kép a galériában. Kattintson a képre!)

Egyértelmű, hogy a 2004-ben bemutatott Mercedes CLS volt a minta a 2008-ban bemutatott Volkswagen Passat CC elkészítéséhez. A recept: végy egy nagy sorozatban gyártott hagyományos limuzint (E-osztály, illetve Passat), készíts neki sportosabb, kupés tetővonallal rendelkező karosszériát, kicsit keményítsd fel a futóművét, tegyél bele több extrát, és már kész is az új modell, amelyet jóval drágábban lehet értékesíteni, mint az eredetit. Igazán érdekes, hogy a tízmillió forint alatti árkategóriában még senkinek sem jutott eszébe a Passat CC-t lemásolni, így lényegében vetélytárs nélkül tengeti az életét. Igaz, így sem lett tömegautó, öt darab eladott Passatra csak egy CC jut. Házon belül az Audi A5 Sportback jelenthetne konkurenciát, de az azonos motorral nagyjából annyival drágább a CC-nél, mint az a sima Passatnál.

Forrás: Gulyás Péter [origo]
Talán a legszebb mai Volkswagen. A hátsó szélvédőt optikailag megnöveli egy alsó fekete díszcsík

Bár a frissített CC a kedvezőbb idei regisztrációs adó miatt több százezer forinttal olcsóbb lett a réginél, felára így is nagyjából 1,3 millió forint az azonos motorral szerelt sima Passathoz képest. Igaz, ennek legalább a felét a többletfelszereltség (bi-xenon fényszóró, sportülések, sportfutómű, 17 colos könnyűfém felni, kétzónás automata klíma, fáradtság-figyelő stb.) teszi ki, a másik felét pedig a csinosabb karosszériáért, a magasabb presztízsért és a mindig menő keret nélküli oldalablakokért fizeti ki az ember.

Forrás: Gulyás Péter [origo]
Keret nélküli ablakok kevés autón vannak, mert nehezebb megoldani a hang- és vízszigetelést

Mindent elmond a formai változások mértékéről, hogy szegény Klaus Bischoff, a Volkswagen főtervezője is annyira kínosnak érezte a nizzai bemutatón, hogy az új lámpákról és az új hűtőrácsról több mint húsz percet kell beszélnie, hogy bizony a végére elnevette magát azon a sok sületlenségen, amit mondott. A tények: elöl-hátul új lámpákat kapott a CC, elöl széria a bi-xenon, de nappali fényt szolgáltató, divatos LED-sort csak akkor tesznek bele, ha az ember megrendeli a dinamikus kanyarfényszórót is. Talán a legfeltűnőbb változás, hogy teljesen új rajzolatú lett a krómozott hűtőrács, az eggyel több vízszintes mellett immár függőleges lécek is kerültek bele, így szó szerint rács lett belőle.

Forrás: Volkswagen
Ennyi helyre tettek még hangszigetelést a modellfrissítéskor, az üvegekre akusztikai fólia került
(Kattintson a képre a gyári fotók és grafikák galériájához!)

Legtöbbünknek jobban tetszett a régi, de ez ízlés dolga, a kollégák a bemutatón csak sajtreszelő-orrúnak csúfolták szegény új CC-t. Hátul viszont előnyére változott az autó, már nem olyan a lámpa, mintha két piros tükörtojás egybefolyt volna, hanem könnyen felismerhető LED-es csíkok teszik feltűnővé és elegánssá. Formailag nem sok minden történt az autó két vége között, ha az új küszöböket és a meseszép könnyűfém felniket nem számítjuk. Szépen megtervezett profilja és sportos arányai még négyévesen is igen vonzó autóvá teszik a CC-t, nagyjából három centivel hosszabb és alacsonyabb a Passatnál, és öttel szélesebb. Sekélyebb csomagtere ugyan 33 literrel kisebb, de így is 532 literes. Újdonság, hogy már láblengetéssel is ki lehet nyitni a fedelét, és az autó mögött állva is le lehet dönteni a hátsó üléseket egy-egy kar segítségével.

Forrás: Gulyás Péter [origo]
Csak minimálisan tér el a jól áttekinthető, de kissé már unalmas műszerfal a Passatétól

A Mercedes azért alaposabb munkát végzett az E-osztály CLS-sé alakításakor, mert új műszerfalat is terveztek, míg a CC-ben a műszerfal lényegében azonos a 2005-ben bemutatott Passatéval, csak annyi az eltérés, hogy itt szebb színösszeállításokat, kárpitokat és fabetéteket lehet rendelni, és több a króm. Most a modellfrissítésnél csak annyit változtattak, hogy beépítettek egy analóg órát a rádió fölé a la Phaeton, és új formájú előválasztó kart adtak a DSG-váltóknak. Hiába régi a belső, az anyagok még most is igen jónak számítanak, a műszerfal tetején puha, az ajtók tetején még puhább habosított műanyagot találni, a fabetét nem tűnik műanyagnak, a kilincs tényleg fémből van. Kár, hogy a fabetét alatti, még mindig erősen szem előtt lévő nagy felület már kőkemény, kopogós műanyagból van, ennek legfeljebb a 2,5 milliós up!-ban lenne a helye.


A cikk még nem ért véget. Kattintson a második oldalra, ahol kiderül, milyen vezetni a CC-t!