Triturbó motor az új 911-es Porschében

Porsche 911
Vágólapra másolva!
Az új 911 Turbóba fejlesztett háromturbós bokszermotor 530 lóerős lesz, gyorsabban reagál és kevesebbet fogyaszt.
Vágólapra másolva!

A BMW után a Porsche is háromturbós motor fejlesztésére adta a fejét, a bajorokkal ellentétben ők nem a dízel, hanem a benzines motor teljesítményét növelik ezzel. A különleges erőforrás a már jól ismert 3,8 literes, hathengeres bokszermotor alapjaira épül, ezt lélegeztetik egy kis, valamint két nagyobb turbóval. A kicsi felelős azért, hogy alacsony fordulaton is jól használható legyen az autó, és eltűnjön a turbólyuk, míg a két nagy magas fordulaton a bődületes teljesítményt garantálja.

A Porsche nemrég hajtott végre generációváltást a 911-esnél, a nagyon sikeres 997-es karosszériát felváltotta, a hosszabb, de könnyebb 991-es. Az új motor ez utóbbinak a Turbo változatában mutatkozik be, alapban 530 lóerős lesz, de az S változatba már 550 LE-t ígérnek. A teljesítmény növelése mellett természetesen a fogyasztás, ezáltal a károsanyag-kibocsátás csökkentése is cél volt.

Az új 911 Turbo még idén bemutatkozik, hiszen már most is gőzerővel tesztelik a Nordschleifén. Valószínűleg a Porsche hétfokozatú kézi, vagy a duplakuplungos váltójával lehet majd párosítani, és immár hagyományosan (a 993-as modell óta minden Turbo modell összkerekes) alapban jár majd hozzá az összkerékhajtás. Az új motor azonban nem csak a Turboba kerülhet bele, hanem az erre épített még sportosabb GT2-es utód is megkaphatja, de ott még nagyobb teljesítményre lesz szükség.

Forrás: Porsche