Itt az új Mitsubishi Outlander

2012.02.09. 13:39
A nyár végén érkező, kissé jellegtelen külsejű harmadik generáció továbbra is hétüléses, és konnektoros hibrid hajtáslánc is elérhető lesz hozzá.

Forrás: Mitsubishi

A hét éve bemutatott kifutó modellel azonos méretű (466 cm hosszú), új generációs Outlander kissé szokatlan formatervének tervezésekor a formatervezők vezérlő elve a "mérnöki stílus" és a "szilárd, biztonságos, egyszerű" volt a gyár szerint. Kíváncsian várjuk, hogy a Peugeot és a Citroën-változatok hogyan festenek majd. A karosszéria stílusa állítólag a hétszemélyes belső teret is uralja, ahol a korábbinál jobb minőségű anyagok veszik körül az utasokat. Négy irányban állítható a kormány, a csomagtérajtó kívánságra motorosan nyílik és csukódik.

Európai bevezetésekor az új Outlander kétféle motorral lesz megrendelhető, két- és négykerék-meghajtással: a kétliteres benzines és a 2,2-es dízel motorokkal (utóbbi az Mitsubishi saját fejlesztésű 4N14 blokkja, nem francia PSA-fejlesztés). Rendelhető lesz start-stop rendszer és egy új hatfokozatú automatikus sebességváltó is. Sokféle vezetéssegítő rendszer is elérhető lesz, például a ráfutásos baleseket megelőző fékezőrendszer, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, valamint a távolságtartó tempomat is.

Genfi bemutatkozása után az új generációs Outlander először az orosz piacon jelenik meg, de nyár cégén már Európában, Japánban, Óceániában, Kínában és Észak-Amerikában is forgalomba kerül. 2013-tól Európában is kibővül az Outlander kínálata egy konnektorról tölthető hibriddel, amely a vállalat elektromos hajtású technológiáján alapul, és a négykerék-meghajtási tapasztalatokat is felhasználták hozzá. A hibrid hajtással felszerelt Outlander olyan jó hatótávot és alacsony emissziót kínál majd, mint a tavalyi előzetese, a Concept PX-MiEV II tanulmányautó. Ez több mint 800 kilométeres hatótávolságot és 50 g/km alatti szén-dioxid kibocsátást jelent.

A konnektoros (plug-in) hibridek nagy előnye, hogy az elektromos autóknál jóval nagyobb hatótávolságot kínálnak, miközben a fogyasztásuk kevesebb, mint egy hagyományos hibridé. A PX-MiEV II esetében 1,7 liter/100 km-es átlagfogyasztást ígért a Mitsubishi, ami úgy jön ki, hogy a villany-üzemmódban a benzinfogyasztás nulla.

Kicsit furcsán hangzik, hogy a Mitsubishi sajtóanyaga szerint a PX-MiEV-ben "kisméretű", hagyományos motor segíti az elektromos motor munkáját, miközben ez a motor egy modern kétliteres benzines. A PX-MiEV II csak elektromos hajtással is közel 50 km-es hatótávra volt képes. Az energiafogyasztástól és az akkumulátor töltöttségétől függően a rendszer generátorként is használhatja a belső égésű motort, de szükség esetén a motor a kerekeket is hajtja. Ötletes, hogy a járműre szerelt csatlakozó révén a meghajtó akkumulátorokban tárolt villamos energia arra is felhasználható, hogy az autó tulajdonosa kempingezés vagy más szabadtéri program során különféle készülékeket működtessen vele.