Még durvább lesz az Audi TT RS

Audi TT RS Plus
Vágólapra másolva!
Az Audi Győrben gyártott sportautója újabb csúcsváltozatot kap, amely már 360 lóerős teljesítményre képes.
Vágólapra másolva!

Az Audi TT eddigi csúcsmodellje a RS volt, amely 2,5 literes, öthengeres motorjából 340 lóerőt préselt ki. A gyárhoz közel álló információk szerint ez a blokk sokkal nagyobb teljesítményre is képes, ezért nem meglepő, hogy a németek kihozták a még durvább RS Plus változatot.

Sajnos az Audi mérnökei megint taktikáztak, hiszen az előzetesen beígért 380 lóerőből csak 360 lett, a maximális forgatónyomaték pedig 450 Nm-ről mindössze 465 Nm-re ugrott fel. Persze a quattro összkerékhajtással szerelt sportautó a hétfokozatú DSG-váltó segítségével így is 4,1 másodperc alatt képes felgyorsulni álló helyzetből 100 km/h-ra, és manuális váltóval is csak 2 tizedmásodperccel lassabb. Ez annak is köszönhető, hogy az autóban van rajtelektronika. A TT RS Plus elektronikusan lehatárolt végsebessége 280 km/h.

Forrás: Audi

Mindezek ellenére kicsit csalódás a TT RS Plus, ugyanis a korábbi hírek drasztikus súlycsökkentésről szóltak, amely keretein belül még a hátsó üléseket is kidobálják az autóból. Az ülések maradtak, az autó tömege 1450 kg (a sima RS-é is ennyi vezető nélkül).

Forrás: Audi

A TT RS-ben is kiváló nagyteljesítményű fékrendszerhez már nem nyúlták hozza, ahogy a futómű keménysége is megmaradt, továbbra is feláras az állítható keménységű magnetic ride lengéscsillapítás.

Forrás: Audi

Külsőleg leginkább a különleges, 19 colos könnyűfém felnijeiről lesz felismerhető az RS Plus, de hűtőmaszk matt alumínium hatású kerete gyémánt mintás hálója, vagy a tükrök szénszálas borítása lehet még árulkodó.

Forrás: Audi

A Plus modell 3900 euróval (kb 1,1 millió Ft) drágább, mint a sima TT RS (alapár 20,2 millió Ft), viszont ezt is lehet kapni mindkét karosszéria (kupé és roadster) változatban.

Forrás: Audi