Fejlesztett a biztonsági övön a Mercedes

Vágólapra másolva!
Hamarosan gyártani kezdi a Mercedes az olyan autóit, melyekben a hátsó ülések biztonsági öveinek a világító csatfoglalata ajtónyitásra kiemelkedik, veszély esetén pedig besüllyed. Először valószínűleg az ősszel bemutatkozó új S-osztályba szerelik bele az aktív biztonságiöv-csatot.
Vágólapra másolva!

Forrás: Mercedes-Benz

Az új generációs hátsó biztonsági övek csatfoglalata akkor emelkedik ki az ülőlap síkjából, ha kinyitják a hátsó ajtót. Ebben az esetben a foglalat világítani kezd, és 70 mm-rel kiemelkedik az ülés síkjából egy villanymotor segítségével, hogy könnyebb legyen megtalálni és rögzíteni bele az övet.

Ezt azért találták ki a Mercedesnél, mert sok autóban gondot jelent, hogy a hátsó utasok nem találják a saját övcsat-foglalatukat, vagy egyszerűen nem tudják belenyomni a csatot, mivel túl mélyen vannak. Ez az új rendszernél biztosan nem fordulhat elő.

Forrás: Mercedes-Benz

Amint bekapacsolták a biztonsági övet, a foglalat lesüllyed a normál pozícióba. Ha azonban az autót az ütközésre felkészítő PRE-SAFE rendszer azt érzékeli, hogy nagy valószínűséggel az autó balesetet fog szenvedni, akkor az öv foglalata 40 mm-t lesüllyed. Ez azért előnyös, mert megfeszíti az övet, így feleslegessé válik az övfeszítő és az öv is sokkal jobban tudja védeni a medence környékét a sérülésektől, mivel ideálisabb pozícióba kerül a rögzítés. Ha valóban bekövetkezett a baleset, és a mentést végzők kinyitják a hátsó ajtót, a foglalat ismét kiemelkedik, segítve a sérültek kiszabadítását.

A Mercedes aktív biztonságiöv-csatja akkor lenne igazán hatásos, ha kombinálnák a Ford által két éve bejelentett, biztonsági övbe integrált légzsákkal. Először valószínűleg az ősszel bemutatkozó új S-osztályba szerelik bele az aktív biztonságiöv-csatot.