450 lóerős az Audi A4 csúcskombija

2012.02.15. 11:19

Négy év kihagyás után ismét kombi karosszériával mutatta be az Audi a modellfrissített RS4-est. A legerősebb változat az RS5 kupé 450 lóerős V8-asát örökölte.

Forrás: Audi

Tavaly év végén vezettük a felfrissített Audi A4-est, akkor már volt szerencsénk az S4-eshez is, most pedig bemutatták a középkategóriás Audi erősebbik sportkivitelét, az RS4-est, amely ismét csak kombi karosszériával lesz elérhető. Az RS4 Avantba az RS5-ösből ismerős 4,2 literes szívó V8-ast szerelik, ami 30 lóerővel erősebb az elődmodellnél.

Forrás: Audi

450 lóerős teljesítményét 8250-es fordulaton adja le, 430 Nm-es csúcsnyomatékát pedig 4000 és 6000 között egy váltófülekkel is kapcsolgatható hétfokozatú duplakuplungos S tronic váltón keresztül juttatja el mind a négy kerékre. A Quattro összkerék-hajtás alapesetben a nyomaték 60 százalékát küldi a hátsó kerekekre, de szükség esetén a rendszer képes a hajtás 70 százalékát az első, és akár 85 százalékát a hátsó kerekekhez juttatni.

Forrás: Audi

Az alapáron rajtautomatikával felszerelt RS4 Avantnak a százas sprint 4,5 másodpercig tart, végsebességét 250 km/h-ban korlátozzák, de kérésre 280 km/h-ig feltornázható. Hatalmas teljesítményéhez igazítva megerősítették a karosszériát és új, sebességfüggő elektromechanikus szervókormányt is kapott. A felfüggesztést 20 mm-rel leültették, előre 365 mm-es féktárcsákat szereltek, melyeket rendelésre hatdugattyús féknyereggel kombinált, 380 mm-es karbonkerámia tárcsára is lehet cserélni.

Forrás: Audi

Kívülről hamisítatlan RS formai elemeiről lehet felismerni, agresszív, méhsejtrácsos lökhárító, apró hátsó szárny különbözteti meg és a matt ezüst díszbetét sem hiányzik a lökhárítókról és a tükrökről. Alapáron 19 colos kerekekkel szerelik, felárért akár 20 colos is elérhető. A külső módosítások nem csak feltűnőbbé teszik a családi kombit, de a térbeli kiterjedését is növelik. 20 mm-rel hosszabb, 24 mm-rel szélesebb, az ültetés miatt azonban 20 mm-rel alacsonyabb lett.

Forrás: Audi

Nem csupán rettenetesen erős, nagyon praktikus is az RS4 Avant, csomagtartója akár 1430 literesre is bővíthető, de belül is megalapozták a család felfokozott hangulatát sportülésekkel, lecsapott aljú sportkormánnyal, karbon betétekkel és az MMI rendszerből előcsalogatható köridő mérővel. A Genfi Autószalonon bemutatkozó újdonság ősszel érkezik a kereskedésekbe, németországi ára 76 600 eurótól (22 millió forint) indul.