A svéd márkát felszámoló cég szerint 6-7 komoly érdeklődő van Saab iránt, köztük egy müncheni autógyár is.

Kínai, indiai és török cégek mellett állítólag a BMW is felbukkant a Saab után érdeklődök között. Erről a Saabsunited nevű oldal számolt be a felszámoló cég legutóbbi sajtótájékoztatójára hivatkozva, amelyen elhangzott, hogy az eddig ismert érdeklődők között felbukkant egy német, müncheni központú cég is. Nem kell hozzá sok fantázia, hogy e mögött a BMW-t lássa valaki, ugyanis a bajorok korábban már kötöttek egy együttműködési megállapodást a Saabbal a Mini padlólemezének átvételéről, de jól jönne a német cégnek a Saab kereskedői hálózata a gyártókapacitása és természetesen a márkanév is, hiszen nem titok, hogy a BMW több elsőkerék-meghajtású autót szeretne és ehhez remek megoldás lenne egy új márkanév a Mini mellé.

A decemberben csődöt jelentett Saab vevőjelöltjei között van a kínai Youngman autógyár is, amely 2 milliárd koronát, hozzávetőleg 270 millió eurót (mostani árfolyamon durván 78 milliárd forintot) kínál a svéd autógyárért. Ugyancsak az érdeklődök között van az indai Mahindra és egy török cég is. A felszámoló közleménye szerint nem biztos, hogy a legjobb árat kínáló cég lesz a befutó, ugyanis figyelembe veszik a hitelezők, az alkalmazottak és a helyi régió igényeit is, így az a cég veheti meg jó eséllyel a szebb napokat látott svéd márkát, amely - nem kevés tőkeinjekció mellett - Svédországban indítaná újra a gyártást.

A Saab tavaly decemberben kért csőeljárást maga ellen, miután november óta nem fizetett bért a trollhättani üzem 3500 alkalmazottjának, és több milliárd eurós tartozást halmozott fel a beszállítóival szemben. Az autógyár kisebb-nagyobb megszakításoktól eltekintve április óta nem termelt.  A Saab többségi tulajdonát 2010-ben vásárolta meg az időközben Swedish Automobile-re keresztelt Spyker Cars a General Motorstól.

A Saab Automobile vezérigazgatója, Victor Muller, aki egyben a Swedish Automobile tulajdonosa, több kísérletet is tett a vállalat működési forrásainak előteremtésére kínai - többek között a Youngman - és orosz befektetők bevonásával, ami azonban főként a résztulajdonos General Motors ellenállásán minduntalan meghiúsult. A GM rendre megtagadta azoknak a licenceknek az átadását, amelyek a jelenlegi Saab-modellek előállításához kellenek, mert tart a svéd kocsik versenyétől a kínai piacon, ahol a GM-nek igen erősek a pozíciói.