Még jobban egységesítei autógyártását a Volkswagen-csoport

A tervek szerint 2018-ra a Skodától az Audiig a Volkswagen-csoport összes márkájának valamennyi modelljét világszerte ugyanolyan üzemekben gyártják majd. Ez állítólag 20 százalékkal csökkenti majd a beruházási költségeket.

"Az uniformizált üzemek révén rugalmasabban lehet alkalmazkodni a piachoz, könnyebb átállni az egyik modell gyártásáról a másikra és lerövidül az új modellek piaci bevezetése. A meglévő üzemek átalakítása költséges, de hosszabb távon azért is megéri, mert az újabb gyárak építése már olcsóbban megoldható, a beruházási igény 20 százalékkal csökkenthető" - mondta a Handelsblatt című német üzleti lapnak Hubert Waltl, a Volkswagen-csoport gyártási igazgatója.

Az üzemek és a gyártási folyamatok harmonizálását már az év első felében elkezdik. Az első körben három németországi összeszerelő üzemet alakítanak át. Az ingolstadti Audi-gyárat, valamint a wolfsburgi és zwickaui Volkswagen-üzemet követően az év vége felé a spanyolországi Martonelli következik - ahol Seatokat és Audikat gyártanak -, majd a csehországi Mladá Boleslávban működő Skoda összeszerelő üzem. 2018-ra a Volkswagen jelenleg 62 üzemből álló autógyár-hálózatában mindenütt azonos rendszerben zajlik majd a termelés.

Az egységesített gyártási koncepciót a Toyota alkalmazta először. A Volkswagen az értékesített gépkocsik száma alapján már megelőzte a korábbi világelső japán társaságot, most pedig termelésszervezési újítását is átveszi. A német csoport azonban egy lépéssel előbbre jár - írta a Handelsblatt, rámutatva, hogy a cég már egy évtizede alkalmazza az úgynevezett moduláris platform eljárást, amelynek révén azonos alvázra számos különböző modellt lehet építeni. Így például a moduláris hosszmotoros platformra - Modularer Längsbaukasten, MLB - hat különböző Audi típust fejlesztettek, és egy Bentley modellnek is az MLB az alapja.

A gyárak uniformizálásával együtt egy új platformot is bevezetnek. Ez a moduláris keresztmotoros platform - Modularer Querbaukasten, MQB -, amely csaknem valamennyi új kompakt modell alapja lesz. Az első az új Audi A3, amely nyáron jelenik meg a piacon, majd az új, hetedik generációs Volkswagen Golf következik, összesen 220 fajta modellt gyártanak majd MQB-ra.

Kísérleteznek a márkák közti szorosabb együttműködéssel is, és ebben kulcsszerepe lesz a csoport pozsonyi gyárának. Ott végzik az úgynevezett Colorado-projektet, amelynek eredménye három terepjáró - a Volkswagen Touareg, az Audi Q7 és a Porsche Cayenne -, amelyek azonos műszaki alapra épülnek és ugyanabban a gyárban készülnek. Az újabb modellek közül ugyancsak közös platformon, és szintén Pozsonyban készül majd a 2013-ban megjelenő Porsche Macan és az Audi Q5, az Audi Q3 és a Volkswagen Tiguan is. A kisautók szegmensében is Pozsony a központ, a szlovák fővárosban gyártják a New Small Family nevű sorozatot, amelynek műszakilag csaknem teljesen azonos tagjai a Volkswagen Up, a Seat Mii és a Skoda Citigo - írta a Handelsblatt.

KAPCSOLÓDÓ CIKK