Vágólapra másolva!
Minden kiderült az új kompakt Volvóról, többek között az is, hogy az elgázolt gyalogosokat egy szélvédő tövében felfúvódó légzsákkal védi. Hatféle motorral lesz rendelhető.
Vágólapra másolva!

Tegnap még csak fényképeket tudtunk mutatni a Volvo V40-esről, de ma már a műszaki adatok is kiderültek. A V40-es hossza a tegnap írt 4,5 méterrel szemben csak 4,37 méter, de a C30-asnál így is hosszabb 12 centiméterrel. Mivel a fejlesztést még akkor kezdték, amikor a Volvo még nem a kínai Geely-hez, hanem a Fordhoz tartozott, nem kell csodálkozni azon, hogy a V40 az új Ford Focus padlólemezére épül, így a tengelytávolságuk (2647 mm) is megegyezik. Azonban a Volvo teljesen áthangolta a futóművet és az elektromos kormányszervót is, így biztosan másfajta vezetési élményt nyújt majd, mint a Focus. A V40 csomagtartója 335 literes, ehhez jön még a padló alatti 16 literes rekesz.

Háromféle benzines és háromféle dízelmotorral indul meg a típus európai forgalmazása május végén, a start-stop rendszer és a fékenergia visszatáplálás mindegyikhez széria. Az 1,6-os turbós benzinesből lesz 150 (T3) és 180 lóerős (T4), a csúcsmotor a 2,5 literes, öthengeres turbó 254 lóerővel (T5). Ez a motor 6,7 másodperc alatt gyorsítja fel 100 km/órás sebességre a V40-est, a végsebesség 250 km/óra. De a leggyengébb, 150 lóerős motorral is fürge lesz a V40 (0-100 km/óra 8,8 sec, végsebesség 210 km/óra), és ez a motor a gyár szerint csak 5,8 litert fogyaszt átlagosan.

A dízelek közül az alapot a 115 lóerős, 270 Nm-es 1,6-os jelenti (D2, 0-100 km/óra 12,3 sec, 190 km/óra), ez a motor a gyár szerint csak 3,6 litert fogyaszt átlagosan, és kilométerenként csak 94 gramm szén-dioxidot ereget ki magából. Utána következik két darab kétliteres dízel, melyek közül a D3-as jelzésű 150-et, a D4-es 177 lóerőt tud, a maximális nyomatékuk 350, illetve 420 Nm.

Forrás: Volvo
A legbiztonságosabb kompakt lesz, a maximális EuroNCAP törésteszt eredményre törekednek
(Kattintson a képre, galéria nyílik!)

A Volvo ígérete szerint a kompakt kategória legbiztonságosabb modellje lesz a V40. Felszereltsége magában foglalja az ütközésveszélyre figyelmeztető rendszert teljes körű automatikus fékezéssel és az S60/V60-ból ismert gyalogos-felismeréssel, emellett számos más új funkciót is. Az újdonságok közül a legfontosabb a világ első gyalogoslégzsákja, amely a szélvédő tövéből robban ki gázolás esetén. Alakja U-alakú, hogy a sofőr elől ne takarja ki az utat. A gyalogos védelmét nem csak a felfúvódó párna, hanem a megemelkedő motorháztető is fokozza ilyen baleseteknél.

http://videa.hu/flvplayer.swf?v=XB1SzEfwKmvuBsiG

A gyalogoslégzsák mellett rendelhető lesz az automatikus kormányzással segített sávtartó rendszer, a radaros tempomat és a kormányt kezelő parkolóasszisztens, amely a párhuzamos parkolást könnyíti meg. Az alacsony sebességű City Safety koccanásgátló rendszert is továbbfejlesztették, mostantól akár 50 km/óra sebességről is képes megakadályozni a ráfutásos ütközést, ha a vezető nem figyel.

Forrás: Volvo
Grafikus kijelzőről olvasható le a sebesség

A Volvo V40-esből évi 90 ezer készül majd májustól a genti (Belgium) gyárban, ennek a mennyiségnek a 85 százalékát Európában szeretnék értékesíteni.