80 kilótól szabadult meg az új Audi A3

A Genfi Autószalon előtt szinte minden kiderült az Audi A3 következő generációjáról. Pótolták, ami még hiányzott.

Nem sok titkolnivalója maradt az A3 következő generációjával kapcsolatban az Audinak, a Genfi Autószalon előtt gyakorlatilag minden kiderült a kompaktról. Tudtuk, hogy a Volkswagen-konszern új, rugalmasan alakítható MQB padlólemezére épül, keveset változott egyenarcát láttuk mindenféle szögből, csak az nem volt világos, hogy pontosan mekkora az új modell és milyen motorokkal kerül piacra.

A háromajtós változat 4237 milliméter hosszú, 1777 milliméter széles és 1421 milliméter magas. Nem változott jelentősen a hosszúság és a magasság, a szélesség ellenben 12, a tengelytáv pedig 23 millimétert nőtt, már 2601 milliméteres. A csomagtartó alaphelyzetben 365 literes.

Noha nem feltétlenül látszik, teljesen új modellről van szó, a fejlesztés során fontos szempont volt a súlycsökkentés. Többféle acélt használtak a karosszéria elkészítéséhez, a motorháztető és a sárvédők alumíniumból készültek. "Jó anyag a jó helyen" - szólt a fejlesztők mottója, a végeredmény pedig 80 kilós súlycsökkenés lett az 1,4-es turbómotorral szerelt változat esetében.

Két benzines és egy dízelmotorral indul az értékesítés, az 1,4-es turbómotor 122 lóerős (200 Nm), 100 km/órás tempóra 9,3 másodperc alatt gyorsítja az autót, 5,2 literes átlagfogyasztás mellett. 180 lóerőt (250 Nm) ad le az 1,8-as turbómotor, amely 7,2 másodperc alatt gyorsít százra, alig magasabb, 5,6 literes átlagfogyasztás mellett. Dízelből a kétliteres TDI 150 lóerős kiadása elérhető, ezzel 8,6 másodpercig tart a százas sprint, az átlagfogyasztás 4,1 liter. Hétfokozatú S tronic váltó jár az 1.8 TFSI-hez, a másik kettő hatfokozatú kézivel vihető alapáron. Később jönnek a Quattro kivitelek és az ötajtós Sportback, jövőre a Győrben készülő szedánnal bővül a kínálat.