Rá se lehet ismerni az új Nissan X-Trailre

Bemutatkozott Genfben a Nissan Hi-Cross, amely az X-Trail következő generációjának előhírnöke. Vagy esetleg a Muranóé, a lényeg, hogy erősen szabadidő-autósodik a márka.

Leleplezték a Nissan Hi-Cross tanulmányt a Genfi Autószalonon, a divatos formájú szabadidő-autóval a szögletes X-Trailt szeretnék leváltani a japánok. Más források szerint a koncepcióban a következő Murano vonalai sejlenek fel, de végül akármi is lesz belőle, az biztos, hogy a Nissan a városi terepjáróformákban látja a jövőt.

A Hi-Cross megoldásai valamilyen formában biztosan megjelennek a jövő Nissanjain, egy-két részlettől, így a futurisztikus visszapillantóktól és fényszóróktól eltekintve a forma szériaérettnek tűnik. Ez természetesen nem vonatkozik az érintőképernyős utastérre, amely csak a látvány kedvéért készült. Hibrid hajtáslánccal szerelték fel a tanulmányt, az elektromotor mellé kétliteres, közvetlen befecskendezéses egység került. A Nissan szerint az autó egy 2,5 literes motor menetteljesítményeit hozza, egy jóval kisebb blokk fogyasztásával és károsanyag-kibocsátásával.

Xtronic néven fejlesztettek új generációs, a korábbiaknál tíz százalékkal spórolósabb fokozatnélküli váltót a hétüléses tanulmányhoz, a hajtásláncot első- és összkerékhajtással való együttműködésre is felkészítették. Az autó 4660 milliméter hosszú, 1850 milliméter széles és 1670 milliméter magas, tengelytávja 2780 milliméter.