Lekapcsolja a hengereit a Volkswagen Polo

Nagyautósan takarékoskodik a Genfben bemutatott Volkswagen Polo Blue GT. Amikor nem kell, a négyből két henger nem dolgozik.

Vége azoknak az időknek a Volkswagennél, amikor csak a dízel modellek lehettek igazán takarékosak. A legspórolósabb verziókra aggatott Blue jelölés már egy ideje a benzines autókon is látható, de a Genfi Autószalonon már egy vérbeli, környezetbarát benzines újdonsággal találkozhattunk: a Polo Blue GT szükség esetén lekapcsolja a hengerjeit, ezért átlagfogyasztása 4,5 liter.

Az autóba az 1,4-es turbómotor új generációja került 140 lóerős teljesítménnyel. Ez a blokk már az EA211 jelű család tagja, rögzítési pontjai megegyeznek az EA288 dízelekkel. Ez a két motorcsalád fontos szerepet játszik majd a Volkswagennél, ezekkel próbálják a lehető legtöbbet kihozni a moduláris, többféle méretkategóriás modell alá kerülő MQB padlólemezből.

Százas tempóra 7,9 másodperc alatt gyorsul a Polo Blue GT, a 4,5 literes átlagfogyasztás az opciós hétfokozatú DSG-vel értendő. Hatfokozatú kézi váltóval 4,7 liter üzemanyag fogy száz kilométerenként. A Volkswagen-konszern ACT nevű hengerlekapcsoló technológiájának köszönhető az alacsony fogyasztási értékek elérése, ezt eddig csak nagyobb, 8, 10 vagy 12 hengeres motorokba építették be.

Alacsony és közepes motorterhelésnél a rendszer lekapcsolja a kettes és hármas hengert, a gázpedál erősebb lenyomására pedig azonnal visszakapcsolja őket, ez 13-36 milliszekundumig, vagyis lényegében észrevehetetlenül rövid ideig tart. A Blue GT külsejét is morcosabbá tette a Volkswagen, hasmagassága 15 milliméterrel csökkent, felnijei 17 colosak.