Megtévesztő a legkisebb Ford egyterű neve, mert B-ből, vagyis B oszlopból egyáltalán nincs benne, van viszont egy praktikus tolóajtaja és mögötte elég tágas hely. A Fiesta testvérmodellje jobb vétel lehet az eggyel nagyobb C-Maxnál is.

Fotó: Hajdú D. András [origo]

Az olyan sokmodelles gyártók, mint a Ford, idén sem törődtek a bérleti költségekkel, standjuk jókora helyen terült el, az autókat viszont szépen elaprózták rajta. Úgy tűnt, mintha időközben néhányat már nézelődők el is hordtak volna, annyira szellősen álltak az autók a Ford standján.

Fotó: Hajdú D. András [origo]

Hiába volt ott a komolykodó helyett most felszabadultabb arcot kapott új Transit tanulmány, vagy a Focus különböző változatai (a harcsaszerű ST és az Aston Martint koppintó elektromos verzió), a legérdekesebb mégis a B-Max volt. Kapott külön porondot is, de amerre csak néztünk volt belőle egy.

Fotó: Hajdú D. András [origo]

Ami a formatervet illeti, a B-Max úgy néz ki, mintha ezúttal nem költöttek volna rá egy centet sem, szinte ez az egyben átvették a C-Max formavilágát, de az egy számmal kisebb méret más arányokat követelt. Ennek köszönhetően a kicsit túljátszott, futurisztikus részletek sem olyan furcsák, mint a nagyobb autón.

Fotó: Hajdú D. András [origo]

A nagy vetélytárshoz (Opel Meriva) hasonlóan a B-Max legnagyobb újdonsága a különleges ajtómegoldása, amely nem két irányba nyílik, mint az Opelé, hanem tolóajtós, de nincs B oszlop. Természetesen első dolgom volt megragadni a kilincseket és széttárni az ajtókat, hogy lássam, milyen az, ha "kispórolják"a B oszlopot. Amellett, hogy bonyolult és drága, nagyon jópofa. Egészen szellős lesz tőle az utastér, a nyílás pedig végtelennek tűnik, de semmit sem érne a könnyen mozgatható és finoman sikló, nagy tolóajtó nélkül, amely praktikusabb a Meriva öngyilkos ajtajánál.

Fotó: Hajdú D. András [origo]

Az oszlop miatt kieső merevítést a két-két oldalajtóra bízták, mindkettő kapott saját zárat, tehát nem lehet vele úgy járni, mint a Mazda RX-8-cal, hogy az elsőt csak a hátsóra lehet rácsukni. Természetesen az övek felső felfogatási pontja az oszlop hiánya miatt az első ülésekre kerültek.

Fotó: Hajdú D. András [origo]

Bár a méretei behatároltak - az egész autó tényleg elég pici - kellemes méretű utastere van, az íves építésnek hála viszonylag nagy a légtér is, hátul pedig még jobb a helyzet. Nem szabad sokat várni a csomagtartótól, de bevásárolni azért még gond nélkül lehet vele. Mivel a tesztelt Grand C-Maxban sem radikálisan több a hely, a leghátsó ülésekre pedig szinte nincs szívünk bárkit is beültetni, a kis B-Max akár a kompakt C-Max legnagyobb - házon belüli - riválisa is lehet.