Több évtizedes múltjuk van a Ferrarinál a V12-es motoroknak, ha az olasz gyártón múlik, a jövőben sem tűnnek el. Az F12 Berlinetta Genfben mutatkozott be új V12-essel és valószínű, hogy az Enzo utódja is tizenkét hengerrel, de még az F12 740 lóerejénél is nagyobb teljesítménnyel kerül piacra.
Ugyanakkor a Ferrari sem hagyhatja figyelmen kívül a piaci trendeket, így a V12-es motorok előtérbe kerülésével is csökkenteni kell az autók károsanyag-kibocsátását. Erre ideális megoldás lehet a hibrid hajtás, amelynek fejlesztése folyamatosan zajlik a Ferrarinál.
Amedeo Felisa vezérigazgató szerint a Ferrari hibrid rendszere nemcsak az erőről, hanem a spórolásról is szól. Felisa elismeri, hogy a technológia drága, de a Ferrari előtt nyitott az út, hogy többek között az F1-es csapattól átvett fejlesztések segítségével megoldást találjon az árral és nagyobb tömeggel kapcsolatos hátrányokra.
Felisa nem árult el részleteket, de szerinte a Ferrari hibrid technológiája segíthet a V12-es motorok megtartásában. Az sem kizárt, hogy a jövő összes Ferrarija alapáron kapja a félig elektromos hajtást. Fontolgatja a gyártó V6-os motorok gyártását is, a piaci igények világszerte, de főleg az Egyesült Államokban változtak, erre pedig Felisa szerint a Ferrarinak is reagálnia kell.