Milyen a jó kisautó? Először is tényleg kicsi, a lágyzselatin kapszulák gyorsaságával hat a női szívekre, keveset fogyaszt, nem kerül sokba és jó vezetni, hogy néha a férfiak is elvigyék egy körre. A franciák ilyennek szánták a 208-ast, melyet a nulláról terveztek és szeretnék, ha újra a kiskategória kedvence lenne.
A 205-ös és a 206-os sikereit szeretné megismételni a jól sikerült 208-as
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
"Szürke? Nem lehetne valami színeset?" - próbálkoztunk a totalcaros Csikós kollégával megszerezni egy fotogénebb konfigurációt, amikor megpillantottuk a kezünkbe nyomott kulcstartón a Blossom Grey feliratot. "Ez is színes, tudjátok, az a rózsaszínbe hajló ezüst, ami a sajtófotókon is van" - próbált megnyugtatni Kati, a Peugeot piárosa, aki nem is sejtette, mekkora traumát jelent két férfinak több száz kilométeren át vezetni Hello Kitty szolgálati autóját.
Sokféle kombinációban kapható és igény szerint személyre szabható
Még szerencse, hogy a 208-as nem nekünk, hanem a fontosabb célcsoportnak, a nőknek akar tetszeni. Ez a küldetése, meg kell ismételnie a 205-ös és a 206-os sikereit, ami az addigra már megfáradt arculatot öröklő 207-esnek nem sikerült. Az ilyesmi a vevőnek jó hír, hiszen semmi sem tudja úgy motiválni a gyártókat, mint egy melléfogás, ilyenkor születnek a legjobb autók. A kudarcon kemény munkával tették túl magukat és az elődök szellemiségét egybegyúrva mindent beleadtak, hogy visszatérhessenek oda, ahol jól érezték magukat: az elsők közé.
Remek kis hot hatch lesz a hamarosan bemutatkozó GTi sportmodell
Ehhez elsősorban egy olyan formára van szükség, amely meg tudja ismételni a 206-os hipnotikus hatását. A 208-as nagyon jól sikerült. Ebben a rózsaszínben, az első fotókon először furcsának találtam, majd egyre jobban kezdtek összeállni a vonalak és mire élőben is megpillantottam, már tetszett is. A nagyszerű 508-assal bemutatott visszafogottan vagány stílus lehet, hogy nem szól akkorát, de van olyan vonzó, mint annak idején a cicásítás. A Peugeot akkor nagyon ráérzett, hogyan lehet egy kedvező árú tömegautó kívül-belül olyan menő, mint sokkal drágább konkurensei. Elérték, hogy a vevők vágyjanak a termékeikre.
Átgondoltabb, mint a 207-es, a 206-os tényleges formai evolúciója. Rengeteg rajta a részlet, domborítások és élek váltják egymást, mégis harmonikus, van benne báj és sportosság, szeretnivaló kisautó. De hogy jön a képbe a 205-ös? Egyszerűen rájöttek, hogy a vevőket nehéz meggyőzni egy kvázi alsó-középkategóriás kocsival, ha eredetileg kisautóra vágytak, ezért szakítottak a trendekkel és a 208-ast lekicsinyítették, hogy újra belepasszoljon a B szegmensbe. Hét centivel rövidebb, kettővel keskenyebb és eggyel alacsonyabb lett, de ami ennél is fontosabb, nagyszilárdságú acéllal és sok más okossággal a tömegét egy tonna alá csökkentették.
A tengelytáv maradt a régi, a szélessége, a magassága és a túlnyúlásai csökkentek
Szerencsére a tömörítést ésszel csinálták, a tengelytáv nem változott, ügyes térkihasználással sikerült valamennyit még bővíteni is az utastéren és a csomagtartón. Nem csak kívül, hanem ott is farigcsáltak, ahol a nők hatásköre már véget ér: gyorsan megragadták a háromhengeres őrületet és fejlesztettek hozzá egy 1,2-es kis benzinest, mellyel nem csak a konkurenseknek, de saját maguknak is fejtörést okozhatnak. Haragszunk a magas olajárak és a túlbuzgó zöldek miatt, de most fejet hajtunk, mert a legjobbat hozták ki a Peugeot-ból, de ahhoz hogy erre rájöjjünk, meg kellett járnunk a mennyet és a poklot is.
Két LED is van a fényszóróban, visszatért a tükörház elé a 206-os domborítása
Előbbit a csúcsok csúcsát jelentő 115 lóerős 1.6 HDi dízelmotorral szerelt háromajtós tesztautóban éltük meg. Ez a kis dög jó ajánlólevél volt a 208-ashoz, melynek egyik különös ismertetőjele a szokásokat felrúgó üléspozíciója. Peugeot-ékban felmerült a kérdés, hogy miért kéne ragaszkodni a konvencionális elrendezéshez, ezért a műszerblokkot nem a kormány mögé, hanem fölé pakolták, és, hogy lehessen is látni valamit belőle, beszerelték a világ legkisebb, lapított tojás alakú kormányát. Végre egy franciásan elborult ötlethalmaz!
Vagány a lámpa, stílusos a króm ablakkeret, a kis csík a 205-ösre emlékeztet
Aki szereti tudni, mennyivel megy, jobban teszi, ha magasra ül - az ülés eleve magasan van - és az ölébe veszi a csöppnyi kormányt, amely fölött még éppen láthatja a mutatós műszereket. Ha a tervezők a józan észre hallgatnának, egyre alacsonyabb műszerfalakat gyártanának, de a 208-as sportosan belőtt üléshelyzetében ez már nem jelent problémát, bár bevallom, ha igazán kényelmesen ültem, a műszerblokk alsó negyedében zajló dolgokról lemaradtam. Az ötlet érdekes, de azt hiszem, nem emiatt fogjuk szeretni a 208-ast. Sokkal jobb okunk is van rá.
A következő oldalon kiderül, milyen vezetni a háromhengeres 208-ast!