Wéber: Ha rossz helyre kerülsz, bedarálnak

2012.05.04. 10:34

Wéber Gábor szerint a WTCC mezőnye olyan, mint egy agresszív sáskahad. Az F1-es szakkommentátor elárulta, hogy mi a különbség az ő vezetési stílusa és Micheliszé között és azt is, hogy az első tízbe szeretne kerülni a magyarországi futamon.

Fotó: Magócsi Márton [origo]

A Vodafone Belvárosi Nagydíj élő közvetítése közben a szerkesztőségünk vendége volt a Zengő Motorsport két WTCC-s versenyzője, Michelisz Norbert és Wéber Gábor, akiket olvasóink is kérdezhettek a legutóbbi szlovák futam kapcsán és a jövőbeli terveikről. Michelisz Norberttel készített interjúnkat itt lehet elolvasni,  az alábbiakban a Túraautó-világbajnokság másik magyar indulója, Wéber Gábor árul el kulisszatitkokat a Magyarországra látogató versenysorozatról.

Mennyiben különbözik a WTCC versenyzők és a magyar túraautós mezőny verseny közbeni védekező, támadó viselkedése, mentalitása? (Gergő)

Sokkal pontosabban vezetnek, egy egész versenyen az abszolút határon, ennek megfelelően újra és újra képesek támadni, vagy megingás nélkül védekezni. És ha hibáznak, akkor is gyorsan és kis időveszteséggel korrigálják. Egyik sem nyuszi. Nagyon agresszívek, mint a sáskahad. Ha rossz helyre kerülsz, bedarálnak.

Többször nyilatkoztad, hogy Norbihoz képest más a vezetési stílusod. A "vájtfülűek" kedvéért kifejtenéd kicsit bővebben, hogy miben különbözik a vezetési stílusotok, illetve a beállításaitok?(Kály-Kullai Kristóf)

Norbi alacsonyabb tempóról kezd el befordulni, és viszonylag korán gyorsít ki, én viszont nagyon hamar támadom a kanyart, és fékezés közben fordulok. Ennek a technikának a hátulütője, hogy egy ideges autóval gyakorlatilag kivitelezhetetlen, ezért szenvedek most a beállítások megtalálásával.

Jövőre több gyári támogatású csapat lesz a WTCC-ben (Chevy, Seat, Ford, Honda, Lada). Mit gondolsz, még jövőre is versenyképes lesz a BMW, vagy váltanotok kell? Van már valami tervetek? Az idei évvel kapcsolatban: Portugáliában versenyzel utoljára, vagy van esély a teljes idényre? (Attila)

Tervünk mindig van, ez a támogatóktól és természetesen a hazai vezérképviseletektől is függ, sajnos egyelőre nem állt össze a keret a tengerentúli folytatáshoz. Ami az autót illeti, ha nem változtatnak rajta, a BMW egyre kevésbé lesz versenyképes.

Forrás: MTI/Beliczay László

Milyen mértékben veti vissza a fejlődést egy-egy kihagyott verseny, mint például a marrakeshi? (S. Erika)

Nekem nagymértékben, ugyanis minden egyes megtett kör olyan információkat jelent ebben a fázisban, ami nélkül reálisan nincs esélyem felvenni a harcot az élmezőnnyel.

Te elfogadtad volna a Tarquini és Müller bocsánatkérését ugyanazon helyzetben, vagy simán csak orrba törölted volna mindkettőt? Mi a véleményed az esetről és a "kettős mércéről", ami a WTCC-ben van (ha van)? (Ratesz)

Amennyire én tudom, Tarquini komolyan bocsánatot kért Norbitól, Müller viszont csak ímmel-ámmal. Mindkettővel éreztetném, hogy jönnek eggyel, és Yvannal azt is, hogy nem árt, ha legközelebb hátra is figyel. Kettős mérce nincs, csak egyenlőbbek az egyenlők között.

Szlovákiában elcsúsztál a 2. futamon a pontszerzéstől, de jó volt látni, hogy stabilan, keményen mentél. Sajnos ott elvesztetted a csatát, de van realitása háborút nyerni hazai pályán? Mit vársz az időmérőn és versenyeken a Hungaroringen? (Ratesz)

Ha úgy folytatjuk tovább a beállításokkal, ahogy Szlovákiában végeztük, akkor a fordított rajtrácsos futamon talán születhet meglepetés, de azért alapvetően nem erre készülök. Biztos, hogy a pályaismeretben van néhány tized a mi oldalunkon, és ha tényleg merek támadni az autóval úgy, ahogy eddig nem sikerült igazán, azaz eltaláljuk a beállításokat, akkor az időmérőn szeretnék a tízbe kerülni.

Forrás: Zengő Motorsport

Milyennek látja a magyar autósport utánpótlását, véleménye szerint kik jelenleg a legnagyobb tehetségek, illetve történtek-e kedvező változások az utóbbi években e tekintetben? (Ignác)

Elég sok tinédzser került be mostanában a magyar gyorsasági autósport vérkeringésébe, de némelyikük már annyira fiatalon kerül a mélyvízbe, hogy nem vagyok benne biztos, ez szolgálja feltétlenül a fejlődésüket. Hazai viszonylatban nincs megalapozott és kitalált utánpótlás-nevelési rendszer, mindenki megy a saját feje után, vagy a környezetében lévők tanácsaiból próbál építkezni. Tehetségek ugyan biztos vannak, de Michelisz Norbi pályafutása is azt bizonyítja, hogy még egy tökéletes lépcsőkkel kialakított folyamat és egy átlagon felüli tehetségű pilóta együttállása esetén is évekbe telik, amíg az ember nemzetközi szinten jegyzett eredményeket érhet el. Ezt pillanatnyilag központi formában senki nem támogatja.

Mennyire sikerült beilleszkedni a csapatba, és milyen a munkakapcsolat Michelisz Norbival? Miben tudják segíteni egymást? (Adrienn)

Nem kellett beilleszkednem a csapatba, mert mindig is a része voltam, attól függetlenül, hogy tavaly egy német sorozatban versenyeztem. Norbival gyakorlatilag minden információt megosztunk egymással, amiből nyilván nagyrészt én, de bizonyos szempontból ő ugyanúgy profitál. Mivel máshogy és másképp megyünk, így kanyaronként is vannak mindkettőnk számára érdekes dolgok.