Igazi luxust kínál fél áron a Kia 7-es BMW-je

2012.05.03. 11:01

A koreaiak új hátsókerék-meghajtású luxuslimuzinja, a K9 méreteivel és a formájával a BMW legnagyobb modelljét másolja, de természetesen olcsóbb nála.

Forrás: Kia
Még több kép a galériában. Kattintson a képre!

A Kia luxusautója kétféle V6-os motorral kerül forgalomba Koreában, a legolcsóbb modell alapára 52,9 millió won (10 millió forint), a legdrágábbé 86,4 millió won (16,5 millió forint). Egyelőre még nem lehet tudni, hogy Európában is árusítani fogják-e az autót, egyelőre csak annyi biztos, hogy év végétől Észak-Amerikában is megjelennek vele a piacon.

Forrás: Kia

Hatalmas méreteivel még Amerikában sem fog kicsinek számítani, hossza 5,09 méter, szélessége 1,9 méter, magassága 1,49 méter, tengelytávolsága 3,04 méter. Formaterve egyértelműen a BMW 7-esre hasonlít szemből, hátulról pedig a Hyundai i40 ugorhat be róla. Peter Schreyer, a Kia Auditól átcsábított dizájnigazgatója így beszélt a formáról a sajtóbemutatón: "A K9 az elegáns egyszerűségről, a kiegyensúlyozott arányokról és a letisztult felületekről szól. Az osztályelső hosszúságú tengelytáv, a nagy kerekek, az élesen emelkedő, rövid túlnyúlások, és a hosszan elnyúló váll mind-mind harmóniában dolgozik együtt azért, hogy a K9-nek sportos, magabiztos kiállása és atlétikus arányai legyenek. Ezek pedig nélkülözhetetlenek egy nagy, hátsókerék-meghajtású prémium autó számára."

 

 

A K9 osztozik a műszaki alapjain a Hyundai Genesisszel és az Equusszal, azonos a padlólemez, a váltó és a V6-os benzinesekből álló motorkínálat is. Az olcsóbbik erőforrás 3,3 literes és 300 lóerős, a másik a 3,8 literes, és 333 lóerős. Mindkettőt kizárólag az új fejlesztésű nyolcfokozatú automata váltóval párosítják, akárcsak a legjobb európai és japán márkák. Kizárólag légrugózással gyártják a K9-et, elöl és hátul is ötlengőkaros futóművek vezetik a 19 colos kerekeket. Ahogy a nagyoknál, a vezető itt is többféle vezetési program (Eco, Normal, Sport, Hó) közül választhat, a különböző állások a gázpedál érzékenységétől a kormányzás rásegítésén és a futómű keménységén át a váltó működéséig sok dologra vannak hatással.

Forrás: Kia

A K9 legjobban felszerelt változataiban már megtalálható az adaptív, teljesen LED-es fényszóró, a sávváltásra figyelmeztető rendszer, a radaros holttér-figyelő és sebességtartó rendszer, valamint a körkörös kamerarendszer is, amely madártávlatból mutatja valós időben az autó mozgását.

Forrás: Kia

Ezeken kívül nem hiányzik a szélvédőre vetett információs sáv (head up display), a hátsó szórakoztató rendszer a fejtámlába épített monitorokkal, és a 17 hangszórós Lexicon by Harman audiorendszer sem. Rendelhető még a VIP csomag is, amely hűthető-fűthető, masszírozós hátsó üléseket kínál dönthető háttámlával, és hátulról előretolható első utasüléssel.