Elsősorban hobbiversenyzőknek és kisebb költségvetésű ralicsapatoknak szánja a Peugeot a 208 R2-est. Bár sok alkatrészt megtartottak a szériaautóból, azért számos helyen hozzányúltak és átalakították, hogy megfeleljen a versenyzésre.
A motorháztető alatt az 1,6-os szívómotor 185 lóerősre tuningolt változata dolgozik, amely egy ötfokozatú, kormányoszlopra helyezett váltófülekkel rendelkező szekvenciális kézi váltón keresztül hajtja az első tengelyt. Nem maradt ki az önzáró differenciálmű sem, és az elektromos kormányszervót is lecserélték a versenyzésre alkalmasabb hidraulikusra.
Természetesen felkeményítették és megerősítették a francia mérnökök a futóművet is, keményebb rugókat, Öhlins gátlókat és Alcon fékeket építettek be, a speciális versenygumikat a Michelin szállítja. Az utastér bukócsöveket, Sparco versenyüléseket, és digitális műszerfalat kapott.
A hétvégi, korzikai IRC futamon nullás autóként bemutatkozó versenyautó kitben 37500 euróért, összeszerelve 57500 euróért kapható.