A benzines csúcsmodellnél kétszer drágább az elektromos Toyota RAV4

toyota rav4 ev
Vágólapra másolva!
Los Angelesben bemutatkozott az elektromos hajtású Toyota RAV4 szériaváltozata. 156 lóerős villanymotort kapott a szabadidő-autó.
Vágólapra másolva!

Los Angelesben, egy elektromos autós konferencián mutatkozott be a villanyhajtású Toyota RAV4 szériaváltozata. A szabadidő-autó hajtásláncát a Tesla Motors fejlesztette a japánok számára, a tanulmány még közel 300 lóerős volt, a végleges modell teljesítménye megállt 156 lóerőnél.

A lítium-ion akkumulátort a padlólemez alá, középre építették, így az utastérből és a csomagtartóból sem vesz el helyet. Kétféle vezetési módot (Normal és Sport) kínál a módosított, alacsonyabb légellenállású karosszériával készülő elektromos RAV4, Sport kiválasztása esetén hét másodperc alatt gyorsul 60 mérföldes (96 km/órás) tempóra az autó. Normal módban ugyanez az adat 8,6 másodperc. Egy feltöltéssel 160 kilométer a RAV4 hatótávolsága, 240 voltos konnektorból hat óra alatt töltődik újra az akkumulátor. Az alkatrészre nyolc év vagy 160 ezer kilométer garanciát vállal a Toyota.

Nehezítheti az elektromos változat elterjedését, hogy kétszer annyiba kerül, mint az amerikai csúcsfelszereltségű modell. Az átszámítva 11 millió forintos alapár ugyan állami kedvezmények nélkül értendő, de a Toyota sem számít kirobbanó sikerre: három év alatt mindössze 2600 elektromos RAV4 gyártását tervezi.