A kategóriát jelző első szám és a nulla marad, az európai modellek neve a jövőben 8-asra, a külső piacokra szánt típusoké 1-esre végződik. Az első ilyen típus egy olcsó szedán, a 301-es lesz.

Nyolcvan név után felfrissíti számozási logikáját a Peugeot. A márka jellegzetessége, a szám közepén levő nulla megmarad, a kategóriákat jelölő első számok sem változnak, de a jövőben modellváltások után is csak 8-asra, illetve 1-esre végződnek. Nyolcast a hagyományos nyugat-európai piacra szánt modellek, 1-est az új piacoknak tervezett típusok kapnak.

Forrás: Peugeot

Logikájának megváltoztatásával jókor rukkolt elő a Peugeot, ugyanis a 308-as utódja a számozás szerint a 309-es lett volna, ilyen néven azonban már gyártottak autót a nyolcvanas években, ráadásul két-három generáció múlva minden kategóriában elfogytak volna a számok és kénytelenek lettek volna ismételni. Most, hogy néhány 7-esre végződő régebbi modell kivételével minden Peugeot a 8-asnál tart, logikus lépés konzerválni ezt az állapotot.

Forrás: Peugeot

Ennél is logikusabb olyan kivételekkel erősíteni, mint a frissen bejelentett 301-es, az első új piacokra szánt modell, amely egy olcsó és praktiikus szedán lesz. A 4,44 méteres tengelytávú autó valóban a 3-as, vagyis a kompakt kategóriába tartozik. 2,65 méter hosszú tengelytávja bőséges helyet, 506 literes csomagtartója jókora rakteret ígér. Úgy tervezték, hogy a keleti piacok rossz útjain is megállja a helyét, ezzel együtt igényesnek szánják a legfrissebb formanyelv szerint megrajzolt 301-est.

Forrás: Peugeot

Nem tagadják meg az új hajtásláncokat sem a 306-os szedán utódjától. Megkapja a 208-as 1,2-es 71 lóerős háromhengeres benzinesét kézi vagy robotizált váltóval, de lesz mellette 1,6-os 115 lóerős benzines és 1,6-os 92 lóerős dízel is. Nem spórolják ki az extrákat sem, lehet hozzá rendelni digitális klímaberendezést, MP3-as rádiót Bluetooth kihangosító szettel és USB-vel, távvezérlővel nyitható csomagtartót és tolatóradart is.

Forrás: Peugeot

A spanyolországi Vigóban gyártott 301-es többek között a Dacia Logan, a Renault Fluence és a Citroën olcsó szedánjának konkurense lesz, forgalmazása november 1-jén Törökországban kezdődik, ezután eljut Görögországba, Oroszországba, Ukrajnába, Észak-Afrikába, a Közel-Keletre és Latin-Amerikába is, de Közép- és Kelet-Európa sem marad 301-es nélkül. Friss formatervével és várhatóan kedvező árával itthon is sikere lehet. Élőben először a Párizsi Autószalonon láthatja majd a nagyközönség.