Már a nem túl éles képeken is látszik, hogy jóval sportosabb formát ölt majd az új Clio, mint elődei. A karosszéria nem csak hosszabb, de szélesebb is a korábbinál, valószínűleg alacsonyabb is. Hogy háromajtósnak tűnjön, az ötajtóson rejtett kilincseket használnak a hátsó ajtóknál.
Az orr-rész már a Renault új formanyelvének szellemében készült, a rombusz alakú emblémát ezért fekete háttérrel látták el, és jelentősen meg is növelték. A fényszórók formája miatt kissé a Kia Rióra emlékeztet a Clio, hátul pedig az apró hátsó lámpák miatt még a Range Rover Evoque is beugorhat róla.
Egyelőre még semmi biztosat nem lehet tudni a kocsiról, csak azt, hogy az őszi Párizsi Autószalonon mutatják majd be. Valószínűleg rendelhető lesz hozzá az új fejlesztésű, 0,9 literes, 90 lóerős benzines turbómotor és a 115 lóerősre izmosodott 1,2-es TCe is. A dízelmotorok vélhetően a régi Clióból kerülnek át, de minden motorhoz várható, hogy kínálnak majd start-stop rendszert is. Nem lennénk meglepődve, ha a Mégane duplakuplungos váltója is megjelenne az extralistán.
A később érkező RS változat állítólag elhagyja a kétliteres szívómotort, helyette a Nissan Juke-ból ismert 1,6 literes turbómotor tuningolt változatát kapja meg.