Elege van az EU-nak az autók becsapós fogyasztási adataiból

cars 21
Vágólapra másolva!
Új fogyasztási tesztet vezetnek be az Európai Unió illetékesei. A cél, hogy az autók adatlapján szereplő fogyasztási értékek közelebb kerüljenek a valós adatokhoz.
Vágólapra másolva!

Hosszú évek óta fenntartásokkal kell kezelni az autógyártók által megadott, "hivatalos" fogyasztási értékeket, ezek ugyanis jobbára köszönőviszonyban sincsenek a valósággal. Nem kétséges, hogy laboratóriumi körülmények között teljesíthetők és igazolhatók a gyártók által közölt értékek, az Európai Unió illetékesei azonban szeretnék elérni, hogy reálisabb adatok alapján dönthessenek a vásárlók.

A Cars 21 fórum tagjai júniusi ülésükön egy új fogyasztási és emissziós tesztrendszer kidolgozásáról döntöttek, ennek eredményei a célkitűzés szerint valós vezetési körülményeket szimulálnak majd. Az egyetlen bökkenő, hogy ez a probléma az EU-nak egyáltalán nem sürgős: az új rendszer szabályai 2014-re állhatnak össze, a bevezetés pedig csak nyolc év múlva, 2020-ban várható.

2020-ban lép életbe az EU szén-dioxid-kibocsátási programjának következő, szigorúbb fázisa is: erre az évre kilométerenként 95 grammra kell lefaragniuk a gyártóknak kínálatuk átlagos széndioxid-kibocsátását.