Az Év motorja-választás 13 éves történetében még egyetlen blokk sem ért el olyan magas pontszámot, mint az idei győztes. A Ford 999 köbcentis EcoBoostja vitte el a fődíjat.

Kihirdették az Év motorja-választás idei nyerteseit: a verseny 13 éves történetében először nyerte a fődíjat a Ford, ráadásul a valaha volt legmagasabb pontszámmal. A 2012-es Nemzetközi év motorja a 999 köbcentis EcoBoost egység lett, amely jelenleg 100 és 125 lóerős teljesítménnyel kapható.

A Ford új fejlesztésű motorja 401 pontot gyűjtött, a tavalyi győztest, a Fiat 900 köbcentis, kéthengeres TwinAirjét előzte meg. A háromhengeres, turbófeltöltésű Ford-motor két további kategóriában is győzött, a legjobb új és a legjobb egy liter alatti motornak is megválasztotta a nemzetközi zsűri.

Fotó: Vida János [origo]

A Chevrolet Volt és Opel Ampera hibrid rendszere lett az év zöldmotorja, a sportmotorok között a Ferrari 458 Italia V8-asa nyert. Ugyanez a motor lett a legjobb a négy liter feletti kategóriában. Összesen négy győzelmet szerzett a BMW, a PSA-val közösen fejlesztett, 1,6-os turbó mellett (1,4-1,8 liter) a bajorok elsők lettek az 1,8-2,0, a 2,5-3,0 és 3,0-4,0 liter közötti kategóriában is. Az 1,0-1,4 literes osztályban a Volkswagen 1,4-es TSI-je nyert, míg a 2,0-2,5 literes kategóriában az Audi 2,5 literes, turbós öthengerese lett a bajnok. A 12 kategóriából nyolcban turbófeltöltésű motor nyert.