Porsche-verő S60-as a Volvótól

Az S60 Polestar több mint 500 lóerős lett, végsebessége eléri a 300 km/órát. Ha a piac visszajelzései megfelelőek lesznek, gyártásba is kerülhet.

Forrás: Volvo
Egyelőre csak egy példány létezik belőle

A Volvo a hivatalos tuning és motorsport partnerével, a Polestarral készítette el az S60 Polestar tanulmányautót, amelyet Göteborgban mutattak be. Az autó fejlesztésében aktív szerepet kapott Christian Dahlgren túraautó versenyző is, akit tavaly a WTCC-ben is láthattunk a kék C30-assal versenyezni.

Forrás: Volvo
Polestar-kékben pompázik a 300 km/órára is képes S60-as

Kiindulási alapként az S60 T6 szolgált, de a háromliteres turbómotort alapos tuningnak vetették alá. Teljesítménye 304-ről 508 lóerőre, maximális nyomatéka 440 Nm-ről 575 Nm-re nőtt meg, de a legmagasabb fordulatszámot is megemelték 7100-ra. A soros hathengeres egy rövid áttételezésű hatfokozatú kézi váltón keresztül hajtja mind a négy kereket, ugyanis a Haldex fejlett XWD összkerékhajtása is megmaradt a széria T6-osból, persze kisebb átalakítások után. Az elektronikus önzáró differenciálművel felvértezett rendszer hátul oldalanként is képes variálni a kerekekre jutó nyomaték nagyságát.

A felkeményített, háromállású Öhlins-gátlókkal felszerelt, három centiméterrel ültetett és elöl kettő, hátul négy centiméterrel kiszélesített futómű bizonyára alaposan javít az S60-as amúgy sem rossz kezelhetőségén. A kocsi tömegéből is sikerült lefaragni 44 kilogrammot, de még így is 1640 kilogrammot nyom a mérlegen az S60-as sorozat csúcsmodellje.

Forrás: Volvo
Elöl 380, hátul 302 mm átmérőjű tárcsafékek lassítják az S60 Polestart

A Volvo nagy hangsúlyt fektetett arra, hogy a szupersportkocsikkal összemérhető menetteljesítmények (0-100 km/óra: 3,9 másodperc, végsebesség 300 km/óra) ne nagyon menjenek a klasszikus Volvo-értékek rovására, vagyis az S60 Polestarnak csendes és kényelmes utazóautóként is funkcionálnia kell. Kívülről csak óvatosan nyúltak a kocsihoz, 19 colos kereket tettek alá, két centiméterrel kiszélesítették a karosszériát, és az S60-as hátul kapott egy szénszálas műanyagból készült diffúzort is. Egyelőre csak egyetlen példány készült az autóból egy titkos megrendelő részére, de ha a piaci visszajelzések megfelelőek lesznek, akkor egy kisebb széria is készülhet a valaha volt legerősebb utcai Volvóból.