Kínában félmillió autóban frissített szoftvert a hibás DSG-váltók miatt a Volkswagen. A probléma Európában eladott autókat is érinthet.

Nagy elismertségnek örvend a Volkswagen-konszern duplakuplungos váltója, a hétfokozatú egységgel azonban több kínai vásárlónak is problémája volt a tavalyi évtől kezdve. A váltó felől furcsa zajok érkeztek, amire a németek szoftverfrissítéssel próbáltak reagálni, az érintett félmillió autó egy részében azonban további meghibásodásokat generált a beavatkozás.

A Volkswagen elismerte, hogy a DSG-váltók egy része hibás, a rájuk vonatkozó garanciaidőt tíz évre (vagy 160 ezer kilométerre) meghosszabbította, nyilvánosan bocsánatot kért, helyi pozíciója védelme érdekében azonban hivatalos visszahívást nem hirdetett. Friss sajtóhírek szerint hasonló gond lehet európai autókkal is, Franciaországban eladott Polók, Golfok és Sciroccók tulajdonosai már csoportba is tömörültek.

Az érintettek szerint negyedikből harmadik, harmadikból második és másodikból első fokozatba való váltáskor produkál furcsa zajokat a váltó, kívülről fémes hang hallatszik. Sokan már pár héttel az autó átvételét követően találkoztak a hibával, ami egyes vélemények szerint tervezési hibára utalhat. Franciaországban Seat-, Skoda- és Audi-vásárlókat is érint a hiba, a Volkswagen egyelőre nem reagált az ügyre.