Félrevezető fogyasztási adat miatt perelik a Hyundai-t

Egy fogyasztóvédelmi szervezet beperelte a Hyundai-t. Kombinált helyett országúti fogyasztással reklámozták az Elantrát.

Még tavaly decemberben történt, hogy a Consumer Watchdog nevű fogyasztóvédelmi szervezet nyilvánosan kritizálta a Hyundai-t az Elantra félrevezető amerikai bevezető kampánya miatt. A fogyasztóvédőknek nem tetszett, hogy a tévés, internetes és nyomtatott sajtós hirdetésekben a Hyundai úgy reklámozta az Elantrát, mintha 5,9 literes átlagfogyasztása lenne, holott ez az érték csak országúton érvényes.

Az amerikai szabvány szerint az Elantra városban 8,1, országúton 5,9 litert fogyaszt, kombinált adata 7,1 liter. A Consumer Watchdog szerint a Hyundai-nek utóbbi adatot kellett volna használnia hirdetéseihez, az 5,9 literes értékkel félrevezette a vásárlókat. Egy sacramentói bíróságon most pert indít a szervezet a Hyundai ellen.

Forrás: Hyundai

A Consumer Watchdog szerint több tízezer károsultja lehet a hirdetéseknek, az ügyfeleket a sacramentói Louis Bird képviseli majd a tárgyaláson. "A Hyundai hirdetése azonnal felkeltette a figyelmemet" - mondta Bird. "Azért vettem meg az autót, mert azt hittem, jelentősen csökkenthetem tankolási költségeimet, de a Hyundai becsapott. Nem spóroltam semmit, emiatt nagyon csalódott vagyok. Nem vettem volna meg az autót, ha tudom, hogy nem ennyit fogyaszt."

KAPCSOLÓDÓ CIKK