Divatminivel támadja a Fiat 500-ast az Opel

opel adam
Vágólapra másolva!
Bemutatta a Volkswagen Up! és a Fiat 500 riválisának szánt Adamot az Opel. Az autó külseje és belseje is testre szabható, a variációs lehetőségek száma szinte végtelen.
Vágólapra másolva!

Régóta készült új miniautója bemutatására az Opel, a cégalapító Adam Opel tiszteletére Adamnak keresztelt modellel a Fiat 500-astól és a Volkswagen Up!-tól szeretne elszívni vevőket. Formailag kilóg az Opel kínálatából az újdonság: felismerhetők rajta az egységes márkaarculat elemei, mégis teljesen önálló és egyedi karaktere van. Hátsó része azért kicsit emlékeztet a Fiat 500-asra.

Az Up!-hoz hasonlóan modern formavilágú, a Corsa módosított padlólemezére épülő Adam 3700 milliméter hosszú, 1720 milliméter széles, tengelytávja 2311 milliméter. A Mininél 23 milliméterrel rövidebb az újdonság, a Fiat 500-asnál viszont 154 milliméterrel hosszabb, az olasz riválisnak a tengelytávja is rövidebb 11 milliméterrel.


Galéria a képekre kattintva!

Az Adam tetőpanelje vizuálisan elkülönül a karosszéria többi részétől, a testreszabási program részeként többféle színben rendelhető. Az Opel közleménye szerint az Adam az első modell az A szegmensben, amely LED-es nappali fényekkel is rendelhető. Arról is szól a sajtóanyag, hogy szinte végtelen a külső és belső variációs lehetőségek száma, Mark Adams, a gyártó formatervezési igazgatója szerint nehéz lesz két ugyanolyan Adammal összefutni az utcán.

Prémium felé pozicionált modellnek szánja az Adamot az Opel, erről árulkodik a négyüléses kialakítás és a fedélzeti szórakoztató rendszer hétcolos színes kijelzője is, amelyhez Android és iOS eszközök is csatlakoztathatók. Elsőként a kategóriában fűtött kormánykerék és a tetőpanelbe integrált, csillagfényt imitáló LED-es hangulatvilágítás is rendelhető. Az Advanced Park Assist II parkolóhelyet keres, és a sofőr minimális beavatkozásával le is parkolja az autót.

Előre MacPherson rugóstagok, hátulra csatolt lengőkaros rendszer került, az ESP minden modellben alapfelszerelés. Kezdetben három motorral lesz kapható az Adam, az 1,2 literes négyhengeres 70, valamint az 1,4-es benzines 87 és 100 lóerős változatával. Minden motorhoz ötfokozatú kézi váltó kapcsolódik, a start-stop rendszer opciós.


A három felszereltségi szint a Jam (divatos, színes), Glam (elegáns, kifinomult) és Slam (sportos) nevet kapta. Hivatalos premier a Párizsi Autószalonon, az értékesítés a jövő év elején indul.