Kívül kisebb, belül nagyobb lett az új Seat Leon

seat leon
Vágólapra másolva!
Az új padlólemezre épülő harmadik generációs Leon szögletesebb és kevesebbet fogyaszt elődjénél. Csak turbómotorok lesznek hozzá, és akár teljesen LED-es fényszóróval is meg lehet majd venni.
Vágólapra másolva!

Forrás: Seat
Kattintson a képre a galériához!

2005-ben, az előző (Walter de Silva tervezte) Leonnal kezdődött az a korszak a Seatnál, amikor minden alsó-középkategóriás modelljük (Leon, Toledo, Altea, Altea XL) tökéletesen egyformán nézett ki elölről. Ettől egy idő után unalmassá vált a spanyol márka formanyelve, amin az Ibiza ráncfelvarrása után most a vadonatúj Leonnal próbálnak változtatni.

Forrás: Seat

Sokkal szögletesebb lett a harmadik generációs Leon elődjénél, a sarkos dizájn már a LED-es nappali fénnyel ellátott fényszóróknál elkezdődik, és egészen az ötszögletű hátsó szélvédőig tart. Jellegzetes részlet a két, háromdimenziós kialakítású "dynamic line", amelyek a sárvédők fölött húzódnak, éles peremet alkotva. Fontos, hogy a rejtett helyett visszatértek a hagyományos hátsó kilincshez, de a jellegzetes formájú C-oszlop és hátsó háromszögablak azért megmaradt. Áttervezték a Seat logót is, először a Leon kapja meg az új emblémát.

Forrás: Seat

Mivel a Volkswagen-konszernen belül szeretnek közösködni az alkatrészekkel, nem csoda, hogy a padlólemez és a motorok nagy része is ismerős lehet az új Audi A3-asból, de természetesen a jövőre érkező új Volkswagen Golf és Skoda Octavia is ezeket kapja majd meg. Az Audihoz hasonlóan a Leon is az új moduláris keresztmotoros padlólemezre (MQB) épül, amely igen rugalmasan alakítható, még a tengelytávolság is szabadon változtatható. Az új Leon tengelytávolsága hattal múlja felül a régiét, és hárommal az új A3-asét, amellyel nagyrészt azonos technikára épül.

Hosszabb tengelytávolsághoz öt centiméterrel rövidebb teljes hossz (4,26 m) tartozik, így már kitalálható, hogy a túlnyúlásokból sokat faragtak le. Az első tengely például 4 centivel került előrébb, ami nem csak a karosszéria arányainak, de a súlyelosztásnak is jót tett. Azonos motorral mérve az új Leon 90 kilogrammot dobott le a tömegéből, az alapváltozatok így alig nyomnak majd többet 1,1 tonnánál. A hosszabb tengelytáv tágasabb utastér kialakítását tette lehetővé, és a csomagtartó is 40 literrel bővült, most 380 literes. A műszerfalat bevallottan a vezető köré tervezték, az új Easy Connect menürendszer minden változatban érintőképernyőt kap.

Forrás: Seat

Az új kompakt Seat kizárólag közvetlen befecskendezésű turbómotorokkal lesz rendelhető, a benzines kínálat 86-tól (1,2 TSI) 180 lóerőig (1,8 TSI), a dízel 90-től (1.6 TDI) 184 lóerőig (2.0 TDI) tart. A legtakarékosabb modell a választékban a különböző fogyasztáscsökkentő technológiákkal ellátott 1.6 TDI Ecomotive (3,8 l/100 km) és 2.0 TDI Ecomotive (4,0 l/100 km) lesz. Ahogy eddig, öt és hatfokozatú kézi, valamint hat- és hétfokozatú duplakuplungos automatizált váltókkal készül a modell, az egész kínálatot tekintve az átlagfogyasztás 22 százalékkal csökkent.

Forrás: Seat

A két legerősebb motorhoz lesz csak elérhető az FR felszereltség, amelyben a gázpedál és a kormány érzékenysége három fokozatban állítható, és még a membránon keresztül az utastérbe vezetett motorhang intenzitásán is lehet változtatni. Az előddel ellentétben sajnos csak a két legerősebb motorhoz adnak többlengőkaros hátsó futóművet, a többinek be kell érnie az egyszerűbb csatolt lengőkaros megoldással. Vezetéstámogató rendszerek közül szinte minden kapható lesz, az automata távolsági fényszórótól a kormányzásba is belenyúló sávtartó asszisztensig.

Az új Leon világpremierje a szeptemberi Párizsi Autószalonon lesz, az első példányok még év vége előtt megjelennek a kereskedésekben.