Kevésbé buszos az új Nissan Note

A kis egyterű második nemzedéke már közelebb áll a normál ferdehátú kisautókhoz, mint sikeres elődje, de azért a magas tető és a tágas utastér megmaradt.

Forrás: Nissan
Az európai változat külseje vélhetően nem fog változni ehhez a japán piacos verzióhoz képest

Yokohamában mutatták be a Nissan Note második generációját, az idéntől Japánban és 2013-tól már Angliában is készülő autót a világ szinte minden országában árusítani fogják, igazi világautó lesz belőle.

 

 

A Note az idei Genfi Autószalonon bemutatkozott, 4,1 méter hosszú Invitation tanulmányautó szériaváltozatának tekinthető, de itt jóval visszafogottabb lett az autó külseje, mivel elhagyták róla a hatalmas kerekeket, a szpojlereket, a küszöböket és a sportos, nagy légbeömlős lökhárítókat. Még a lámpák sem úszták meg átalakítás nélkül, de még így is felismerhető, az Invitation, mint kiindulási alap. (Az idei Genfi Autószalonon interjút készítettünk a Nissan kisautókért felelős vezetőjével az Invitation kapcsán, ami itt olvasható.)

Forrás: Nissan
Az oldalablakok vonala ismerős lehet a régi Note-ról. A forma megismétlődik az ajtókba nyomva

A Nissan már többször kiemelte, hogy az új Note a B-szegmensben nem csak a kis egyterűeknek (Opel Meriva, Ford B-MAX, Fiat 500L, Citroën C3 Picasso) akar konkurense lenni, hanem a hagyományos, ferdehátú kisautóknak is, mint a Micra tágasabb jobb minőségű és drágább alternatívája.

A magas tetővonal azért megmaradt, mint ahogy az oldalablakok vonala is nagyon emlékeztet a régi Note-ra. A sajtóanyag szerint a szellős kabin tágasabb annál, mint amit elvárnak egy kisautótól a vevők.

Forrás: Nissan
Japánban csak CVT automataváltóval árulják az autót, nálunk kézi váltó is lesz

Egyelőre csak Japánban kezdik meg a kocsi értékesítését a Micrából ismert 1,2 literes benzinmotorokkal. Ezek közül a szívó változat 80, a kompresszoros 98 lóerős, utóbbi a gyár szerint átlagosan kevesebb mint négy liter benzint fogyaszt a japán mérési ciklus szerint. A szigetországban kizárólag fokozatmentes automata váltóval árusítják a Note-ot, de az európai változatokban természetesen kézi váltó és dízelmotor is lesz. Japánban összkerék-meghajtású változatban is kapható lesz a Note, de start-stop rendszer valamiért csak a fronthajtásúhoz jár majd.

Forrás: Nissan
A hátsó lábtér hatalmasnak tűnik, a hátsó üléssort valószínűleg lehet majd tologatni

A kocsihoz rendelhető lesz az Infinitikből és a Nissan Qashqaiból már ismert körkörös kamerarendszer, ami nagyon meg tudja könnyíteni a parkolást, mert a belső monitoron madártávlatból mutatja a kocsit. Ezek kívül kapható lesz automata parkolóasszisztens is, ami magától bekormányozza a kocsit a parkolóhelyre, a sofőrnek csak a pedálokat kell kezelnie.