Befűtene a 3-as BMW-nek az Alfa Romeo

alfa giulia
Vágólapra másolva!
2014-től már meg lehet majd vásárolni a 159-es utódát, a Giuliát. Továbbra is elöl fog hajtani, és kombi is lesz belőle, de Olaszország helyett valószínűleg már Amerikában készül majd.
Vágólapra másolva!

Sergio Marchionne, a FIAT-konszern vezére tényleg komolyan gondolja, hogy a küszködő prémiummárkát feltámasztja poraiból. Jelenleg csak egy korszerű típusa van az Alfa Romeónak, a Giulietta, a Mito a koros Fiat Puntón alapszik, a 159-est és a belőle készített Brerát és Spydert pedig már nem is gyártják.

A Giulia csak az első lesz az új modellek sorában, mivel ugyancsak 2014-ben jelenik meg a piacon a könnyű, középmotoros sportkocsi, a 4C, egy évvel később pedig a negyedik generációs Mazda MX-5-ön alapuló új Spider is érkezik.

A középkategóriás Giulia nem a tömegmodellekkel, hanem a prémiumtípusoknak (Audi A4, BMW 3-as, Mercedes C-osztály, Lexus IS, Infiniti G) próbál majd konkurenciát jelenteni. Négyajtós és kombi lesz belőle biztosan, de később egy kupé sem elképzelhetetlen.

A brit Autocar információi szerint a Giulia alapmotorja az 1,4-es MultiAir lesz, ami egy turbós benzinmotor elektrohidraulikus szelepvezérléssel. Várhatóan 120 vagy 135 lóerőt tud majd a belépő motor, felette lesz a 170 lóerős, szintén 1,4-es, a felett pedig az átdolgozott, 1,75 lóerős TBi turbómotor lesz válaszható 200 és 235 lóerővel. Természetesen a Fiat nagyobb dízelei sem maradnak ki, de csúcsmotorként a Chrylser friss fejlesztésű 3,6 literes Pentastar V6-osa is utat talál majd a Giuliába, szintén MultiAir szelepvezérléssel kiegészítve. Sajnos utóbbi valószínűleg Európában nem lesz elérhető.

Forrás: [origo]
A kép illusztráció

Az összkerék-meghajtást viszont felárért nálunk is meg lehet majd venni. A Giulia padlólemeze egyébként a Giuliettában bemutatott, moduláris Compact platform harmadik változata lesz, a másodikat a Giuliettánál szélesebb Dodge Dart és a kínai piarra készülő Fiat Viaggio kapta meg. A Giuliában lesz a leghosszabb a tengelytávolság ezek közül, és várhatóan a hátsó, több lengőkaros futóműnél is végeznek majd átalakításokat. Könnyű és merev a padlólemez, mivel 90 százalékban nagy- és ultranagy szilárdságú acélokból áll.

Az Alfa Romeóknak muszáj jól kinézni, de még ez sem garancia a sikerre, amit a 159-es jól bizonyított. Várhatóan csak őszre véglegesítik formatervet, mert a FIAT vezérkara sokat hezitált a végleges változat kiválasztásával. Ha ez megvan, elkezdik előkészíteni a Giulia sorozatgyártását, az első példányokat nagyjából egy év múlva fogják bemutatni a nagyközönségnek.

Még nem született döntés a gyártás helyszínéről, de a legvalószínűbb az, hogy a Chrysler gyárában készül majd Belvedere-ben, az Egyesült Államokban. Ez egyrészt elősegítené a márka sikeres újbóli bevezetését az észak-amerikai piacon (1995-ben vonultak ki onnan), másrészt a költségeket is alacsonyan tartaná, mivel a Giulia testvérmodellje, a Dodge Dart is ott készül.