Buktak a luxusautók az új amerikai törésteszten - videó

törésteszt
Vágólapra másolva!
Kipróbált egy új töréstesztet az illetékes amerikai szervezet. A tesztelt luxusautók közül csak kettő kapott jó minősítést.
Vágólapra másolva!

Próbajelleggel új töréstesztet végzett tizenegy válogatott, középkategóriás luxusautóval az amerikai Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) nevű szervezet. A teszt során negyedátfedéssel vezették az autókat nem deformálódó akadálynak, olyan balesetet szimulálva, amely kitérő manőverek során következhet be. A teszten szereplő autók mindegyike megfelelt a frontális próbákon, ezúttal viszont csak két modell kapott jó minősítést, az Acura TL és a Volvo S60. Utóbbiban egy speciálisan megerősített, teherviselő elemet építettek az első sárvédő alá.

Elfogadható minősítést kapott az Infiniti G, megfelelt a BMW 3-as sorozat, a Volkswagen CC, a Lincoln MKZ és az Acura TSX, míg a Mercedes-Benz C osztály, a Lexus ES és IS, valamint az Audi A4 gyenge minősítést kapott. A teszten 64 km/órás sebességgel, 25 százalékos átfedéssel küldték akadálynak az autókat, ezzel a korábbi 40 százalékos teszten módosítottak.


A legmagasabb pontszámot a Volvo S60 kapta, míg a Volkswagen CC ajtaja leszakadt, ilyen korábban soha nem fordult elő az IIHS történetében. Kiderült továbbá, hogy a legtöbb modern szedán karosszériája nincs kellőképpen felkészítve a jármű szélső egynegyedét érintő ütközésekre, az utascella széle ilyen esetben hajlamos összerogyni, illetve a kormány- és függönylégzsákok is úgy fúvódnak fel, hogy a ferdén előrebukó vezető vagy utas feje pont közöttük csapódhat a műszerfalnak vagy az A oszlopnak. Az autógyártók nem fogadták lelkesen a tesztet, leghevesebben a Honda és a Mercedes-Benz tiltakozott ellene. A gyártók szerint csak szokatlan, a valóságban ritkán előforduló körülményeket lehet szimulálni a teszttel, az IIHS viszont úgy látja, hogy mostantól reálisabb eredmények születhetnek.