Volt alapja a Greenpeace viccelődésének, az új Golf tényleg hihetetlenül keveset fogyaszt. A hivatalos információk szerint hosszabb, alacsonyabb és szélesebb lett, a tömege 100 kilogrammot csökkent. Már csak azt nem tudjuk, hogy néz ki, és mennyibe kerül majd.

Egy szűk körű sajtóbemutatón szinte minden lényeges információ kiderült a hetedik generációs Volkswagen Golfról. Nagyon fontos modell ez a Volkswagennek, mert az elődökből 38 év alatt több mint 29 millió példány kelt el. A hetedik generáció, amelyre már a Greenpeace is rászállt, valójában nem 75, hanem csak 23 százalékkal lett takarékosabb az elődjénél. A fogyasztáscsökkentés egyik pillére a 100 kilogrammos tömegcsökkentés, amit úgy sikerült elérni, hogy a karosszéria mérete megnőtt: a hossz 56 mm-rel, a szélesség 13 mm-rel bővült, egyedül a magasságból csíptek le 28 mm-t, így kevésbé lesz buszlimuzinos a megjelenése.

Ez az első Volkswagen, amely megkapta a rugalmasan alakítható új padlólemezt, az MQB (moduláris keresztmotoros építőkészlet) platformot, amelyben a tengelytáv mellett az autók hossza és szélessége is szabadon változtatható. A jövőben ez lesz minden Volkswagen alapja a Polótól a Passatig. A Golfnál 56 mm-rel lett hosszabb a tengelytávolság, a nyomtáv elöl 8, hátul 6 mm-t szélesedett. A karosszéria növekedése elsősorban az ütközésbiztonság javítását szolgálja, a hátsó lábtér csak 15 mm-t bővült, az utastér szélessége kétszer ennyit.

Megkönnyíti majd a vezetést, hogy a váltót két centiméterrel feljebb rakták, és a kormánykereket is szélesebb tartományban lehet majd állítani. Bevezetik az elektromos kéziféket, amitől hely szabadul fel a két első ülés között, ezt tágasabb rekeszekkel aknázzák ki. A csomagtartó mérete 350-ről 380 literre nő, és pakolni is könnyebb lesz, mivel a rakodóperem 17 mm-rel lejjebb került.

A kereken egymázsás tömegcsökkentésből a nagyszilárdságú acélok nagyfokú felhasználása miatt 23 kilót tesz ki a karosszéria fogyása, a több alumíniumot tartalmazó, elöl MacPherson-, hátul többlengőkaros futóművek összesen 26 kilóval lettek könnyebbek, és az 1,4-es turbómotor is 22 kilogrammot dobott le. Az ülések 7 kilóval nyomnak kevesebbet, a kábelezés 3 kilóval, így végül sikerült elérni, hogy a legkönnyebb változat csak 1050 kilogrammot nyomjon, tehát csak 23-mal többet, mint a Polo, és 75-tel kevesebbet, mint az azonos technikát használó új Audi A3-as.

Rengeteg vezetéstámogató rendszer kerül a hetes Golfba, megjelenik a fáradtságra figyelmeztető rendszer, a sávtartó, a holttérfigyelő, a táblafelismerő és a koccanásgátló rendszer, emellett a távolságtartó tempomat és az automatikus távolsági fénnyel rendelkező aktív kanyarfényszóró is elérhető lesz. Természetesen a Golf képes lesz magát bekormányozni a parkolóhelyre, és parkoláskor akár madártávlatból is lehet majd nézni az autót a belső monitoron a körkörös kamerarendszer segítségével. Alapáron négy (Eco, Sport, Normal, Individual) menetprogram közül lehet majd választani, aki azonban az adaptív lengéscsillapítókat is megrendeli, az választhatja majd a Comfort állást is.

A motorkínálat nagyrészt ismerős motorokból áll majd, viszont az 1,4-es TSI motor vadonatúj fejlesztés. Teljesítménye 140 lóerő, valószínűleg ez is megkapja majd a hengerlekapcsolás funkciót (részterhelésnél, 1400-as és 4000-es fordulatszám között két henger lekapcsolódik), aminek köszönhetően az átlagfogyasztása a hétfokozatú DSG váltóval a gyár szerint csak 4,8 liter lesz. Még ennél is egy literrel kevesebbet fogyaszt majd az 1,6-os, 105 lóerős turbódízel, amely kevesebb mint 100 gramm szén-dioxidot bocsát majd ki kilométerenként.

A berlini világpremiert követően a nagyközönség a szeptember végi Párizsi Autószalonon tekintheti majd meg élőben először az új Golfot. A francia fővárosban állítólag már a GTI is ott lesz, ami a kétliteres turbómotor legújabb, 225 lóerős változatát kapja majd meg. Várhatóan még idén megérkezik a kereskedésekbe az új Golf, a sportváltozat csak jövőre jön.