Kidobták a hathengeres motort a Land Rover Freelanderből

Frissítésen esett át a Land Rover Freelander, a hathengeres benzinest négyhengeresre cserélték.

Apró frissítésen esett át a 2013-as modellévre a Land Rover Freelander. Kívül az új 17-es felnik, a módosított LED-es fényszórók és hátsó lámpák, valamint a friss mintájú hűtőrács jelent újdonságot, összességében kicsit lágyabbá vált a terepjáró megjelenése. Alaposabb munkát végeztek a dizájnerek az utastérben, új a 7 collos érintőképernyővel szerelt középkonzol, több elem az Evoque-ból érkezett.

Új vezérlőt kapott a Terrain Response rendszer, a motorindítás ezentúl gombnyomásra történik. A frissítés talán legfontosabb eleme, hogy eltűnt a 3,2 literes hathengeres motor, helyére az Evoque-ból ismert Si4 négyhengeres került. A közvetlen befecskendezéses, turbós blokk 240 lóerős, legnagyobb nyomatéka 340 Nm, hatfokozatú automata váltó kapcsolódik hozzá. Átlagfogyasztása 9,6 liter, 100 km/órás tempóra 8,8 másodperc alatt gyorsítja a Freelandert.

A motorpaletta többi tagja nem változott, vagyis a 2,2 literes dízel 150 és 190 lóerős változatban is rendelhető. A gyengébb eD4 néven fronthajtással is elérhető, ez a verzió hatfokozatú kézi váltóval hat litert fogyaszt száz kilométerenként.