Utolérte a Hondát a retró-őrület

Vágólapra másolva!
A bizarr dobozoktól hemzsegő japán miniautó-piacra még úgy is üstökösként fog becsapódni a Honda retró járgánya, hogy sokat szelídült az első tanulmányhoz képest. Egy kiszivárgott prospektusból most végre képet kapunk róla - de vajon eljön Európába is, hogy megkeserítse a Fiat 500 és társai életét?
Vágólapra másolva!

Forrás: [origo]
Ezek a prospektusok kerülnek a szalonokba az N-One kínálatról. Csakhogy a premier előtt lefotózták

Ahhoz, hogy megértsük a jövőt, előbb dióhéjban ismernünk kell a Honda-múltat. Szocsiro cége először a motorkerékpár-piacot tarolta le, azután a V8-as csatahajókkal közlekedő amerikaiak millióit ültette át a takarékos Civic-be vagy Accordba, a nyolcvanas évekre pedig már Európában is megvetette a lábát. A történet egyik kulcsfigurája a léghűtéses, kéthengeres N360 volt, amely nagyobb lökettérfogattal, N600 típusjelzéssel a cég első autójaként szállt partra Amerikában és Európában. A motorkerékpárokból átvett kéthengeres pörgős volt és a méretéhez képest erős (31 LE 8500-as fordulatnál), a Mini-méretű autócska formája pedig bájos - nem véletlen tehát, hogy máig nosztalgiával gondolnak rá a japánok.

Forrás: [origo]
Tagadhatatlanul hasonlít az ős-Minire a mindössze háromméteres, motorkerékpár-motoros N360

Az első N360-ra hajazó retró-tanulmány, az EV-N az 1999-es Tokiói Autószalon mutatkozott be elektromos hajtással és lítium-ion akkumulátorokkal, és a közönség szétszedte örömében. Cserélhető, kockás vagy akár pepitamintás üléshuzataival és fehér műanyagokkal berendezett utasterével tökéletesen hozta a hatvanas évek hangulatát, természetesen kei car (japán szabványokhoz igazított törpeautó) formátumban, bájos kisugárzással.

Forrás: [origo]
A Mitsuokákat leszámítva csak import retróautók vannak Japánban. Ezért volt ováció az EV-N láttán

Nem sokkal később döntés született a sorozatgyártás elindításáról, de eltérő formában, és a tavalyi japán autókiállításon bemutatkozott a N Concept 4 tanulmány. Ez főbb részleteiben már megegyezett a sorozatgyártású N-One minivel, amit a két nappal ezelőtt kiszivárgott prospektus adatai bizonyítanak.Maradt tehát az ötajtós, kissé dobozforma felépítés, és a karosszéria teljesen eltér az előredőlő orrú, kiálló fényszórós, kiskerekű, háromajtós EV-N-től.

Forrás: [origo]
Tavaly, a Tokiói Autószalonon mutatkozott be a véglegeshez közeli, ötajtós Concept 4 tanulmány

Ez visszalépésnek tűnik, hiszen az európai retróautók nem szoktak ilyen gyökeresen eltérni az eredeti recepttől, de a funkcionalitás nagy úr. Így is bájos jelenség az N-One, amit elsősorban kerek lámpáinak és mosolygós fekete hűtőrácsának köszönhet. Ezek a stílusjegyek a régi N360-ra utalnak, akárcsak a magasan elhelyezett, szögletes hátsó lámpák, miközben univerzális nosztalgiaelem a rendszámvilágítás hatalmas, krómozott háza. Persze a szériaváltozatról eltűntek a tanulmány LED-es világítótestei és hatalmas felnijei, de ez már csak így szokott lenni.

Forrás: [origo]
Hátulról annyira nem különleges, de azért jópofa az N-One. A japán kei car méretekhez igazodik

Ami a lemez alatti megoldásokat illeti, szó sincs múltidézésről, hacsak nem tekintünk annak néhány bézs színű műanyag betétet vagy egy-egy krómgyűrűt a légbeömlők körül. Minden, beleértve a műszerfalból kinyúló konzolra szerelt váltókart és a műszerfal közepén trónoló hatalmas érintőképernyőt, a praktikum jegyében fogant, és ugyanez érvényes a sokoldalúan variálható üléselrendezésre is. A háromféle felszereltséggel (alap, Tourer, Premium Tourer) elérhető apróság választékában a szokásos metálfényezéseken kívül szerencsére megtalálható a sárga, a piros és a delfinkék szín is, és mindegyik kombinálható fekete tetővel.

Forrás: [origo]
Modern kapcsolók, CVT-váltó, navigáció. Van kormánykerék is, csak a rossz oldalra szerelték

Az N-One a márka bevált miniautó-alapjaira épül, így 660 köbcentis, szívó vagy turbómotor hajtja első vagy mind a négy kerekét. A kis háromhengeres várhatóan 58 vagy 64 lóerős teljesítménnyel lesz elérhető, a japán szokásoknak megfelelően fokozatnélküli (CVT) váltóhoz kapcsolódik, az alapváltozatban 4,1, míg a csúcsmodellben 5,3 litert fogyaszt száz kilométerenként. Sho Minekawa, a Honda belföldi eladásokért felelős vezetője még az N Concept 4 bemutatóján elmondta, hogy a szériaváltozattal megduplázhatják, azaz évi 280 ezerre emelhetik a márka miniautó-eladásait. Arról azonban nem szólt, hogy Japánon kívül bármilyen más országban terveznék árusítani - pedig szerintünk egy próbát mindenképpen megérne az európai bevezetés.