Egyliteres alapmotort kap az új Ford Mondeo

2012.09.06. 10:19

Az új Mondeo lesz a világ első középkategóriás autója, amelynek alapmotorja egyliteres. A háromhengeres EcoBoost 125 lóerős teljesítménnyel kerül az újdonságba. Megmutatták a kombit és az utasteret is.

Már a Párizsi Autószalon előtt, az amszterdami Go Further rendezvényen leleplezte a Ford a Mondeo következő generációját, amely nagyrészt megegyezik az Egyesült Államokban Fusion néven forgalmazott modellel. Az új Mondeo tengelytávja az elődhöz hasonlóan 2850 milliméteres, a platformot nem cserélték le, csak módosítottak rajta. Nőtt viszont a sportosabbra szabott karosszéria hossza, 4731 helyett 4869 milliméteres.

Jelentős változást jelent az új hátsó futómű, amely továbbra is multi-link kialakítású, de alaposan áttervezték. Az alkalmazott megoldások ahhoz hasonlóak, amelyeket az Audi és BMW is használ hátsó futóműveinél, ez sportosabb vezetési élményt sejtet. A Mondeo is elektromos kormányrásegítésre vált, amely üzemanyagmegtakarítást jelent ugyan, de nehéz úgy hangolni, hogy normális visszajelzéseket is adjon az útról. A Ford ígéri, hogy sem a futómű, sem a kormánymű hangolása nem okoz majd csalódást.

A beállítások egyébként nagyrészt egyeznek az amerikai és európai változat esetében, apró különbséget csak az jelent, hogy míg Amerikában négyévszakos gumikat kínálnak a Fusionhöz, addig a Mondeót főleg nyári gumikkal használják az európai tulajdonosok, erre pedig a hangolásnál tekintettel voltak a mérnökök.

Az új Mondeo nagy újdonsága, hogy a világ első középkategóriás autójaként egyliteres, háromhengeres alapmotort kap. A kis turbó 125 lóerős, 170 Nm csúcsnyomatékú (túltöltéssel 200 Nm) változatát kapja a Mondeo, a motor a 120 lóerős 1,6-os helyére kerül. A kínálat többi részét a Ford ismert motorjai adják, de készül konnektoros hibrid is Energi néven. Ebben a változatban kétliteres, 185 lóerős Atkinson ciklusú benzinest párosítanak villanymotorral és lítium-ion akkumulátorral, 2014-2015-ben érkezhet.

Délután a Mondeo kombi változatát és utasterét is megmutatta a Ford. A családi modell hátulja jellegében hasonló maradt az elődéhez, az utasteret viszont alaposan áttervezték. A navigációt is megjelenítő központi érintőképernyő 8 colos, az audiórendszer letisztult, elegáns kezelőfelületet kapott. A Mondeóban teljesen LED-es fényszórók, hátsó övlégzsák és mobilnetes wifi-hotspot is megjelenik, utóbbi akár öt eszköz csatlakoztatását is lehetővé teszi. A műszerfal a képen látható specifikáció alapján vetített.