680 lóerős Peugeot rézből és papírból

Vágólapra másolva!
A réz- és karbonkarosszériás, papírbelsős Peugeot Onyx hibrid sportkocsi tanulmány lényegében a Le Mans-ra készített 908-as dízel versenyautó új ruhában.
Vágólapra másolva!

Forrás: Peugeot
Kattintson a képre a galériához!

Az idei Párizsi Autószalon egyik legnagyobb durranása lesz a Peugeot hibrid tanulmánya, amely azt hivatott bemutatni, hogy milyen lehetne egy 21. századi, üzemanyag-takarékos szupersportkocsi. Az Onyx első sárvédőit és ajtajait kézzel készítették rézlemezekből, a többi panel feketére festett szénszálas műanyag. A kettős púppal ellátott üvegtető ismerős lehet az RCZ-ről, de egyébként az éles vonalakkal megrajzolt, szögletes formának nincs sok köze a mai Peugeot-k formanyelvéhez. Az Onyx 4,65 méter hosszú, 2,2 méter széles, mindehhez csupán 1,13 méteres magasság tartozik.

Forrás: Peugeot

Mivel az autó egy szénszálas, 12 darabból álló, rendkívül merev váz köré épül, ami csak 100 kilogrammot nyom, így nem kell csodálkozni azon, hogy az egész autó tömege is csak 1100 kilogrammra jött ki. Pedig a motor nem a legkönnyebb fajta, a Peugeot ugyanis úgy döntött, hogy az egykori Le Mans-i versenyautók 3,7 literes V8-as, dupla turbós dízelét teszi a tanulmányautóba, amely önmagában is 600 lóerős. A bivalyerős HDi a hátsó kerekeket hajtja egy hatfokozatú szekvenciális sebességváltón keresztül. Az Onyx azonban még további 80 lóerőt is tud mozgósítani villanymotorja segítségével, amit a fékezéssel feltöltött lítium-ion akkumulátor táplál árammal.

Forrás: Peugeot

Nemcsak a hajtás, az elöl-hátul kettős keresztlengőkaros futóművek is a 908-as versenygépből származnak, valószínűleg a 380, illetve 355 mm átmérőjű karbon féktárcsák is. Elöl 275/30-as, hátul 345/30-as Michelin gumik feszülnek a 20 colos könnyűfém keréktárcsákon.

Forrás: Peugeot

A belső tér különlegessége a minimál dizájnon felül, hogy nincsenek benne hagyományos ülések, az egész belső teret két üléssé formázták. Julien Cueff belső tervezőt a tojástartók inspirálták, mert azok is kevés anyagból oldják meg nagyon törékeny tárgyak biztonságos szállítását. A belső térben felhasznált burkolóanyagot újrafelhasznált, összepréselt újságpapírból készítették, a különleges anyagot a Peugeot "újságpapír fának" nevezte el. Talán mondani sem kell, hogy az anyagi problémákkal küzdő Peugeot nem tervezi az Onyx gyártását.