Idő előtt lebukott az új Dacia Logan és Sandero

2012.09.17. 15:20

Kiszivárgott képeken már látható a négyajtós Logan és a ferdehátú Sandero második generációja. Szerencsére a Dusterrel elkezdett vonalat folytatták a formatervezők, a kínálatban megjelennek a kis benzines turbómotorok.

Sajnos hivatalos adatok egyelőre még nem állnak rendelkezésre az új Loganról és Sanderóról, így nem tudjuk, hogy mennyit nőtt a tengelytáv, mennyivel lett tágasabb a kabin, és pontosan milyen menetteljesítményekre és fogyasztásra számíthatunk. Képeink viszont már vannak, amelyek a francia L'Automobile-tól szivárogtak ki, akik a lapzárta miatt hamarabb megkapták a gyártól a hivatalos fotókat.

Az eddigitől eltérően a Logan és a Sandero orr-része teljesen megegyezik majd. Az új arc olyan, mintha egy Volkswagent összegyúrtak volna egy Dacia Dusterrel: egyszerű vonalakkal, kevés leleménnyel dolgoztak a tervezők, de mégis sokkal tetszetősebb lett a végeredmény, mint az előd modelleknél. A hatalmasra duzzadt, büszke Dacia sörnyitó-embléma két krómozott lécen ül a hűtőmaszk közepén, a fényszórók jól illenek a maszk két szélére. Arról, hogy a Logan és a Sandero olcsó autók, igazából csak a mai mércével már kicsinek számító, 15 colos kerekek, valamint az oldalsó védőcsíkok, feketére festett B-oszlopok és LED-es lámpák hiánya árulkodik. A hátsó lámpák a ferdehátú Chevrolet Cruze-ra emlékeztetnek, de nem zavaró a hasonlóság.

A Logan és a Sandero a képek alapján a B-oszlopig megegyezik, utóbbi hossza a francia újság szerint kicsivel négy méter feletti. Ha a régi generációkból indulunk ki, akkor valószínűsíthető, hogy a Logan ennél 30 centiméterrel hosszabb lesz, és a csomagtartója sem lesz kisebb 500 liternél. Annyi biztos, hogy a Sandero csomagtere 320 literes lesz, ami megegyezik az előd értékével.

A francia magazin szerint a Sandero motorkínálatában megjelenik az új fejlesztésű 0,9 literes, 90 lóerős, háromhengeres turbómotor, de az árérzékeny célcsoport miatt az olcsóbb, régi, 1,2 literes 75 lóerős szívómotort is meghagyják a kínálatban. A Loganhoz valószínűleg csak turbósként lesz kapható az 1,2 literes négyhengeres, a Lodgy-ból ismert TCe motor így már 115 lóerőt tud majd. Dízelből továbbra is az 1,5 literest kínálják majd mindkettőhöz, 75, illetve 90 lóerővel. A költséghatékonyság miatt a start-stop rendszer megjelenése nem valószínű.

Az utastérben a sok szürkeség okozta egyhangúságot krómcsíkokkal próbálják oldani, a króm megjelent a kerek légbeömlőknél, a középkonzolon, az analóg műszerek peremén és az ajtókon is. Jobban formázottnak tűnnek az ülések a régieknél, a kormánykerék maradt a régi, ahogy a váltókar is. Biztosnak tűnik, hogy a Lodgy-ból ismert, hétcolos érintőképernyővel rendelkező, navigációt is tartalmazó infotainment rendszer mindkettőhöz rendelhető lesz.