A Calibra óta nem volt ilyen kecses Opel

Vágólapra másolva!
Önálló márkanéven, megnyújtott karosszériával és vászontetővel mutatkozik be az Astra kabrió negyedik generációja. A Cascadát menet közben vagy távirányítóval is le lehet vetkőztetni.
Vágólapra másolva!

Forrás: Opel

Jól szigetelnek ugyan, de lenyitva túl sok helyet foglalnak a csomagtartóban, felcsukva pedig a tönkreteszik a formatervet. Dióhéjban ezek a fő kifogások az összecsukható keménytetők ellen, amelyek a roadsterek rövid utasterének befedésére alkalmasak ugyan, ám a négyüléses kabrióknál hatalmas puttonnyá alakítják a kocsi farát. Más gyártókhoz hasonlóan erre a következtetésre jutottak az Opelnél, ami kor megalkották a sokat kritizált Astra Twintop utódját. Jobbnak látták nem csak tetőt, hanem nevet is cserélni rajta, az új modell Cascada néven mutatkozik be jövőre, a Genfi Autószalonon.

Forrás: Opel

A nyúlánk, elegáns arányok eléréséhez 4,7 méterre nyújtották a karosszériát, ami már-már középkategóriás érték, hiszen egy Audi A4-es kabriónál is hosszabb lett. Elöl hátul LED-es lámpatesteket alkalmaztak, sok a krómdíszítés, a lemezfelületeket élek és domborítások teszik mozgalmassá, a kerekek mérete pedig 17 -21 col. Többrétegű, poliészter szövettel bélelt vászontetejét menet közben, akár 50 km/órás sebességig lehet mozgatni, de akár a kávézó teraszáról, távirányítóval is ki lehet nyitni. Ezt a trükköt még az Astra G kabrió honosította meg az autóiparban, és a boruláskor a hátsó ülések mögül felpattanó bukókeret sem igazi újdonság. Kompakt kabrió viszont nem készült még olyan vezetéssegítő rendszer arzenállal, mint a Cascada, a táblafelismerő rendszerből pedig a második generációt kapja, csakúgy, mint a felrissített Astra.

Forrás: Opel

A biztonság mellett a praktikum is fejlődött, az ülések Easy Entry funkióval segítik a beszállást hátra, indulás előtt pedig kar nyújtja előre a kabriókban hagyományosan nehezen elérhető biztonsági öveket. Nyakfűtésről vagy trükkös szélfogó hálókról nem tudunk ugyan, arról viszont igen, hogy a 17 másodperc alatt lenyíló tető mindössze 70 literes helyet foglal az alaphelyzetben 350 literes, és az utastér felé bővíthető csomagtartóból.

Forrás: Opel

Sok kritika érte az Astra Twintopot a csavarodó, nem elég merev karosszériája miatt, azért a Cascada vázszerkezetét masszív kereszttartókkal látták el, és megerősítették a küszöböket. Az eredmény 43 százalékkal jobb torziós merevség lett, ami a hajtási befolyásokat mérséklő HiperStrut első futóművel és az adaptív gátlókkal együtt jó vezethetőséget ígér. Ami a hajtást illeti, a kétféle teljesítménnyel (120 vagy 140 lóerő) választható 1,4-es turbós benzin- és a kétliteres dízelmotor (165 LE) ismerős a műszaki alapokat adó Astrából, csakúgy, mint a hatfokozatú kéz- vagy automataváltó. Újdonság viszont az 1.6 SIDI Ecotec Turbo változat, amely 170 lóerős, és túltöltéssel 280 Nm-es nyomatékot tud leadni. A szentgotthárdi motor jó eséllyel a Cascadával együtt ünnepli világpremierjét, később pedig erősebb változatok, és akár egy OPC bevezetése sem kizárt.