Jóval nagyobb elődjénél az új Skoda Octavia

skoda octavia
Vágólapra másolva!
Nincs több titkolózás és kémfotó, a Skoda nyilvánosságra hozta az első hivatalos képeket az új Octaviáról. A középkategóriához közelebb tolt modell kilenc centiméterrel hosszabb elődjénél.
Vágólapra másolva!

Ugyan már hetekkel ezelőtt lefotózták álcázás nélkül az új Skoda Octaviát, a cseh gyártó mostanáig várt az első hivatalos képek nyilvánosságra hozatalával. A kémfotók nem hazudtak, a végleges modell pontosan ugyanúgy néz ki, amilyennek korábban megismerhettük - az új arculati elemek a Rapidon talán jobban mutatnak, az Octavia "kövérkés" fényszórói nem olvadnak egybe a hűtőráccsal és ez kissé furcsa hatást kelt.

Ahogy például a Golf hetedik generációja, úgy az új Octavia alá is a moduláris MQB padlólemez került, az újdonság kilenc centivel hosszabb (4659 mm) elődjénél. A szélesség 45 milliméterrel nőtt (1814 mm), a tengelytávolságon (2686 mm) 108 millimétert nyújtottak. Ennek köszönhetően az első fejtér 8, az első könyöktér 39, a hátsó könyöktér 26 milliméterrel lett nagyobb. A lábtérrel eddig sem volt gond, nyilván a harmadik generációban sem lesz.

Minden előzetes híresztelés ellenére a Skoda nem tolta fel a középkategóriába az Octaviát, csupán közelebb került a D szegmenshez. Ez a sajtóanyag belső térről szóló passzusából derül ki: ezek szerint az 1782 milliméteres kabinhosszúság kategóriavezető a "kompakt szegmensben", az ötajtós 590 literes csomagtartója pedig szintén első helyet jelent az alsó-középkategóriában.

Az anyaghasználat a korábbinál jóval nagyobb prémiumérzetet kölcsönöz az Octaviának, az új műszerfal és középkonzol szinte golfos. Skodában először jelenik meg adaptív tempomat és táblafelismerő rendszer a Traveller Assistant csomag tartalmaként. Újdonság az intelligens fényszóróasszisztens, illetve a vezetési mód kapcsoló, amellyel egy mozdulattal változtatható az autó karakterisztikája.

Összesen nyolc turbós benzines és dízelmotorral indul a forgalmazás jövő tavasszal (a kombi kicsit később jön), ezek mind ismerősek lehetnek a Volkswagen-konszern kínálatából. Alapmotor az 1,4-es TSI lesz 122 lóerővel, a legkisebb dízel 1,6 literes. Utóbbi GreenLine csomaggal 110 lóerős, átlagfogyasztása pedig állítólag 3,4 liter. Hatfokozatú manuális, illetve DSG váltóval rendelhető az autó, készülnek 4x4-es változatok is. Az új RS-be ugyanaz a kétliteres turbómotor kerül majd, amely a jövőre bemutatkozó új Golf GTI-be is. Élőben a Genfi Autószalonon lesz először látható az új Octavia.