A Dacia a Renault fejőstehene

Dacia Logan
Vágólapra másolva!
A vártnál is több hasznot termel a Renault-nak a Dacia. Ahhoz képest, hogy a márka olcsó, fapados autókat készít, prémiumgyártókhoz hasonló eredményeket produkál.
Vágólapra másolva!

Kevesen gondolták volna, hogy a Dacia 1999-es megvásárlása igazi sikertörténet lesz a Renault számára. Pedig nagyon tűnik, hogy a franciák nagy hasznot hozó márkára leltek a román céggel, Carlos Tavares, a Renault ügyvezető igazgatója egyenesen fejőstehénként jellemezte a fapados divíziót.

Arról nincsenek pontos információk, hogy a Dacia mekkora hasznot termel anyacégének, a Morgan Stanley becslései szerint azonban a vállalat árbevétel-arányos működési eredménye eléri a kilenc százalékot. Ekkora haszonnal jellemzően csak a prémiummárkák dolgoznak.

Forrás: Dacia

A Dacia sikerének titka, hogy a márka modelljeit egyes piacokon Renault-ként forgalmazzák, ami természetesen magasabb eladási árat is jelent. Sokat hoz a konyhára az is, hogy a Daciákat alacsony munkabérű országokban állítják elő: míg egy átlagos munkásnak 34 eurós órabért kell adni Franciaországban, addig a cég új marokkói üzemében az órabér nem éri el a négy eurót.